Græder meget når han skal sove

28. oktober 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Græder meget når han skal sove

Hej Helen

Jeg har en dreng på 3 mdr som siden fødslen har grædt meget. Han græder oftest når han skal sove.

I starten vuggede vi ham i vores arme for at få ham til at sove.. Han skreg for han nægtede at give op.. Tror måske at han selv er faldet i søvn 2 gange i hans liv. I starten ammede jeg men jeg måtte opgive da han græd så meget, og ville ligges til hele tiden. Vi overgik til flaske og han blev lidt mere rolig.

Vi har prøvet kiropraktor og kst behandling. Det hjalp ham til at han nu kunne ligges i barnevognen og dermed kunne trilles i søvn i stedet for at vugge ham. Men selvom vi putter ham på den ene eller anden måde så bliver han stiktosset. Han bliver allerede sur når ham bliver lagt i voksien.. Så prøver jeg at berolige ham men når ham så rammer barnevognen så bliver han sur igen. Jeg prøver så at køre lidt med barnevognen og som regel falder ham så i søvn men 45 min senere græder han i søvne. Som om han virkelig har svær ved at overgå til den dybe søvn.

Mit problem er så, at jeg prøver at trille barnevogn lidt for at hjælpe ham videre, men så snart den stopper græder han igen. Når jeg har prøvet dette i 30 min opgiver jeg, men når jeg så tager ham ind græder han helt vildt og jeg kan næsten ik få ro på ham.

Om aftenen sover han i vores arme for ellers græder han og vågner efter i 45 min. Når han har lagt ved os i en time så kommer han over i liften og sover så til næste dag selvfølgelig afbrudt af flaske kl 22, 00, 04. Han sover ca fra 19-7. Han sover uroligt med mange lyder og han raller helt vildt især efter flaske.. Om dagen holder jeg ham vågen i ca 1,5 ...

Annonce

... time.. Putter ham når han gaber og klør øjne. Hvis jeg er heldig så kan jeg trille ham videre i hans nr 2 lur men i de andre lure kan jeg godt glemme det.

Det jeg ik forstår er hvorfor han kan sove en helt nat uden opvågninger og hvorfor han er så sur når han skal sove. Desuden vågner han hver gang barnevognen står stille. Så hvis jeg henter min datter så kan jeg høre ham græde i barnevognen fordi han er vågen og der gør han så det meste af vejen hjem :-(Han kan godt lide at spise ofte.. Nogle gange går der kun 2 timer mellem flasken og så spiser han alt mellem 80-170..

Jeg har en datter på 3 år og jeg havde slet ikke disse problemer med hende. Hun elskede at sove i voksien og sov så godt om dagen. Jeg gjorde nøjagtig det samme med hende

Til info blev jeg sat igang en uge før termin pga leverkløe og han endte med at blive taget med sugekop. Han tager fint på.. Vejede 3230 ved fødsel og er nu oppe på ca 7 kg.

Håber at du kan hjælpe os lidt videre da jeg bliver ret så ked af at han græder så meget ;-(

PS: Glemte lige at skrive at Frederik ikke rigtig gider sutten eller på en måde gør han. Når ham får den sutter han vældig og falder til ro men 5 sek efter vrider han sig og sutten ryger ud og han græder. Ret frustrerende når man kan se at han falder til ro af den. Vi har kørt en stofble igennem og håber at han engang vil bruge den som nusseklud men forstår bare ik han spytter den ud.. Vi har prøvet 4 forskellige..

Mht det rallen så lyder han konstant forkølet men der er ingen snot.. Nyser en del men vores SP sagde at det var meget normalt ved nyfødte men hvor længe er det normalt?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor