Vil ikke puttes af mor, del II

26. oktober 2015

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vil ikke puttes af mor, del II

Kære Helen.

Mange mange tak for dit fyldestgørende og skønne svar. Det er simpelthen en fornøjelse at få din råd og vejledning. Jeg ville ønske, at vi i DK kunne have den luksus, at der sad flere som dig rundt i kommunerne, som alle kunne benytte sig af.

Tak for din tilbagemelding - jeg læste den højt for min kæreste og hans kommentar var "lige præcis!". Jeg er så glad for din vinkel med fortvivlelsesanfald og at vi skal møde hende afledning, trøst og forståelse - og at hun ikke er uartig.

Jeg har dog lige brug for, at få vendt den her med dig, da jeg fortsat ikke føler mig helt klædt på: når hun skal puttes til middagslur i barnevognen er det et større show. Altså, kun når det er mig! Hun protesterer lidt når far, mormor og sågar morfar lægger hende, men hun falder i søvn efter lidt tid. Når det er mig bliver det til en vild og voldsom gråd.

Siden hun startede i dagpleje har jeg stort set ikke kunnet få hende til at sove til middag: hun nægter at lægge sig ned, kaster sig forover, forsøger at rulle rundt og bliver viklet ind i selen mm. Hvis jeg giver hende et kram og kys og siger, at ...

Annonce

... hun nu skal ned og sove, holder hun fast i mig og begynder at græde MEGET når jeg lægger hende ned. Jeg har virkelig ikke held med at aflede hende - i dag var det lige ved at lykkedes, men så eskalerede det, hun ville op, kom op og fik et kram, og blev ulykkelig da jeg ville lægge hende ned igen. Faren endte med at komme ud og overtage, kørte væk med en virkelig ked og træt pige, der bare græd "Mooooar". Han fik hende afledte med at snakke om fugle og træer, og til sidst lagde hun sig ned og sov.

5 ud af ugens 7 dage er det heldigvis dagplejeren der skal putte - og som sagt går det forrygende derhenne. Hverken ked eller frustreret, men lægger sig ned og sover nogle gange inden nettet er kommet på!

I weekenden kan jeg for det meste lade faren putte, men det hænder at han ikke er hjemme til at gøre det...

Skal jeg bare acceptere, at lige nu er det så'n: Laura skal ikke puttes af mig og jeg må planlægge putningen i weekenderne, så det bliver far el mormor? Eller skal jeg gøre noget anderledes? Forbinder hun barnevogn og mor med noget hæsligt? Jeg forstår det ikke....

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!