Brev:
Vil ikke puttes af mor, del II
26. oktober 2015
Alder:
16 mdr.
Vil ikke puttes af mor, del II
Kære Helen.
Mange mange tak for dit fyldestgørende og skønne svar. Det er simpelthen en fornøjelse at få din råd og vejledning. Jeg ville ønske, at vi i DK kunne have den luksus, at der sad flere som dig rundt i kommunerne, som alle kunne benytte sig af.
Tak for din tilbagemelding - jeg læste den højt for min kæreste og hans kommentar var "lige præcis!". Jeg er så glad for din vinkel med fortvivlelsesanfald og at vi skal møde hende afledning, trøst og forståelse - og at hun ikke er uartig.
Jeg har dog lige brug for, at få vendt den her med dig, da jeg fortsat ikke føler mig helt klædt på: når hun skal puttes til middagslur i barnevognen er det et større show. Altså, kun når det er mig! Hun protesterer lidt når far, mormor og sågar morfar lægger hende, men hun falder i søvn efter lidt tid. Når det er mig bliver det til en vild og voldsom gråd.
Siden hun startede i dagpleje har jeg stort set ikke kunnet få hende til at sove til middag: hun nægter at lægge sig ned, kaster sig forover, forsøger at rulle rundt og bliver viklet ind i selen mm. Hvis jeg giver hende et kram og kys og siger, at hun nu skal ned og sove, holder hun fast i mig og begynder at græde MEGET når jeg lægger hende ned. Jeg har virkelig ikke held med at aflede hende - i dag var det lige ved at lykkedes, men så eskalerede det, hun ville op, kom op og fik et kram, og blev ulykkelig da jeg ville lægge hende ned igen. Faren endte med at komme ud og overtage, kørte væk med en virkelig ked og træt pige, der bare græd "Mooooar". Han fik hende afledte med at snakke om fugle og træer, og til sidst lagde hun sig ned og sov.
5 ud af ugens 7 dage er det heldigvis dagplejeren der skal putte - og som sagt går det forrygende derhenne. Hverken ked eller frustreret, men lægger sig ned og sover nogle gange inden nettet er kommet på!
I weekenden kan jeg for det meste lade faren putte, men det hænder at han ikke er hjemme til at gøre det...
Skal jeg bare acceptere, at lige nu er det så'n: Laura skal ikke puttes af mig og jeg må planlægge putningen i weekenderne, så det bliver far el mormor? Eller skal jeg gøre noget anderledes? Forbinder hun barnevogn og mor med noget hæsligt? Jeg forstår det ikke....
Med venlig hilsen
Line