Brev:
Flaskemadning og søvn
22. august 2015
Alder:
3 mdr.
Flaskemadning og søvn
Hej Helen
Tak for dit svar, som helt klart giver lidt ro, men er der virkelig ikke et eller andet jeg kan gøre?.. kan det være flaskesutten?.. den er jo klar silikone, hvor hendes sutter er i latex (tror jeg det hedder).. de gule runde sutter fra babynova.. kan det forvirre hende med to forskellige slags?.. måske jeg bare skal prøve lidt forskelligt?..
Jeg kan læse i et tidligere svar til en anden bruger, at du mener hendes søn er en såkaldt High need baby.. kan det være det der er med Ada?.. eller kan det bare være 12 ugers tigerspring?.. hun havde terminsdato d. 15. maj..
Siden jeg skrev sidst er hun næsten blevet værre.. nu vil hun slet ikke spise vågen.. hun opfører sig som om vi prøver at give hende gift.. hun skriger, skyder ryg, vender hovedet væk og sparker vildt med benene.. når så hun er faldet hen ved sutten, så kan jeg give hende flasken.. og hun vil desuden kun spise ved fuldstændig ro og halvmørke i soveværelset, så det er lidt svært at komme nogen steder, for hun er begyndt at ville spise med 3 timers mellemrum og nogle gange mindre..
Hun vil heller ikke sove ret meget i løbet af dagen. kun ca 1 time ad gangen.. skal jeg så prøve at lægge flere lure ind i løbet af dagen?.. hun sover fint om natten når hun endelig er faldet i søvn.. denne er på mellem 11-13 timer kun afbrudt af flasker ca hver 3 time..
Der er jo ikke så længe til hun er 4 mdr og kan begynde så småt på skemad.. gælder det så 4 mdr fra fødsel eller terminsdato?..
Skal jeg prøve at følge planen i din bog om børn og mad eller har du et andet forslag til søvn, flasker og skemad i Ada's tilfælde?..
Venlig hilsen
Annette og Ada 16 uger