Natteskræk eller? - 14 mdr.

18. august 2015

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Natteskræk eller? - 14 mdr.

Hej Helen.

Vores datter på 14 mdr har pt. nogle hårde nætter; hun rejser sig op og græder, hvorefter vi forsøger at berolige hende som vi plejer ved at sige "såså" og klappe på sengen og sige "kom herned og put´sove". Men modsat de fleste gange, hvor hun lige så fint lægger sig ned og sover videre, eskalerer det voldsomt. Hun græder på grænsen til det hysteriske, skubber mig væk og vil samtidig op, bliver vildt vred over at få ...

Annonce

... tilbudt sut eller vand.

Det er på mange måder enormt frustrerende at vi ikke rigtig kan hjælpe hende og på en måde bare gør det endnu værre. Igår gik der næsten en time før hun faldt til ro, hvilket først skete da jeg tændte lys (udover natlampen) og på en måde vågnede hun. For hun begyndte med sit sædvanelige "hva a det" og kiggede i bogen og virkede glad.

Hvad sker der? Og endnu vigtigere: hvad kan vi gøre?

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne