Vågner grædende om aftenen/natten

12. august 2015

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Vågner grædende om aftenen/natten

Kære Helen

Vores yngste lille pige er nu 14 måneder gammel. Hun trives og udvikler sig som hun skal. Motorisk har hun været hurtig. Hun har gået rundt de sidste par måneder og har en rigtig god balance. Hun fik ligeledes dræn i ørerne for 2 måneder siden pga væske. Jeg har lige været til kontrol og alt var som det skulle være.

Vi har dog det problem at hun er begyndt at vågne ofte om natten. Jeg ammede hende om natten til hun var 10 måneder, så tog far over og det er gået rigtig fint indtil for ca. 3 uger siden. Nu vågner hun 3-4 gange hver aften og nat. til tider fuldstændig utrøstelig. Hun har været meget stærkt knyttet til mig indtil hun startede i dagpleje. Selv vores forældre har ikke kunne passe hende. Hun er dog glad for sin far, og ...

Annonce

... accepterer ham fint til putning. Er hun træt og er hun ked af det er det mig hun vil have.

Hun vil stadig gerne ammes. Det bruges som en lille hyggestund mellem hende og mig, hvor hun falder til ro. Tror dog ikke der er meget at hente mere rent ernæringsmæssigt, men vi nyder det stadig begge to. Dog tænker jeg ikke det er holdbart om natten. Hun bruger ikke sut, men har sin klud som hun gnasker i :-).

Hun sover stadig i soveværelset. Hun har sovet i vores seng indtil for 3 mdr siden. Vi har også haft urolige nætter med de to store, men på trods af det ved vi simpelthen ikke hvad vi skal gøre nu…

Hun er det dejligste og mest smilende lille barn som kan vinde alles hjerter, men om natten tager hun revanche.

Kærlig hilsen
Trætte forældre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder