Brev:
Vågner grædende om aftenen/natten
12. august 2015
Alder:
14 mdr.
Vågner grædende om aftenen/natten
Kære Helen
Vores yngste lille pige er nu 14 måneder gammel. Hun trives og udvikler sig som hun skal. Motorisk har hun været hurtig. Hun har gået rundt de sidste par måneder og har en rigtig god balance. Hun fik ligeledes dræn i ørerne for 2 måneder siden pga væske. Jeg har lige været til kontrol og alt var som det skulle være.
Vi har dog det problem at hun er begyndt at vågne ofte om natten. Jeg ammede hende om natten til hun var 10 måneder, så tog far over og det er gået rigtig fint indtil for ca. 3 uger siden. Nu vågner hun 3-4 gange hver aften og nat. til tider fuldstændig utrøstelig. Hun har været meget stærkt knyttet til mig indtil hun startede i dagpleje. Selv vores forældre har ikke kunne passe hende. Hun er dog glad for sin far, og accepterer ham fint til putning. Er hun træt og er hun ked af det er det mig hun vil have.
Hun vil stadig gerne ammes. Det bruges som en lille hyggestund mellem hende og mig, hvor hun falder til ro. Tror dog ikke der er meget at hente mere rent ernæringsmæssigt, men vi nyder det stadig begge to. Dog tænker jeg ikke det er holdbart om natten. Hun bruger ikke sut, men har sin klud som hun gnasker i :-).
Hun sover stadig i soveværelset. Hun har sovet i vores seng indtil for 3 mdr siden. Vi har også haft urolige nætter med de to store, men på trods af det ved vi simpelthen ikke hvad vi skal gøre nu…
Hun er det dejligste og mest smilende lille barn som kan vinde alles hjerter, men om natten tager hun revanche.
Kærlig hilsen
Trætte forældre.