Brev:
Sove i barnevogn mere end 40 min.
4. august 2015
Alder:
3 mdr.
Sove i barnevogn mere end 40 min.
Hej Helen
Lillesøster en en glad og veltilpas pige på 3 måneder, ca. 7,5 kg og 64cm.
Jeg kæmper med at få hende til at sove i barnevognen om dagen, hun falder i søvn ved at få sutten (brystet byttes ud med sutten, dog med lidt protest), mens jeg går med hende i armene og vugger. Kun holder ikke nok på sutten til at jeg kan ligge hende i barnevognen med den og den så bliver der. Når øjnene er lukket og hun er faldet hen, men ikke sover tungt kommer hun i liften/barnevognen. Her kan hun så ligge i 30 -40 min, hvorefter hun slår øjnene op og smiler. Disse lurer bliver det til 5 til 6 af om dagen.
Om natten sover hun ofte fra 21.30 til 03, enkelte gange helt til kl. 5, før hun melder sig første gang, herefter vågner hun igen med to til tre timers interval. Hun står op omkring kl. 7 ( det sørger storebror ofte for, da hun skal kysses som noget af det første på dagen :-)..).
Jeg har forsøgt den sidste månedstid at stå vagt ved barnevognen for at fange hende, så hun kan sove min. 1,5 time. Men det lykkes yderst sjældent. Hun er ikke sønderligt begejstret for sutten, men den kan bruges når hun skal falde i søvn hos mig før luren, men forsøger jeg at give hende den når hun vågner, så stritter hun imod og vågner endnu mere. Nogle forslag så hun kan få en eller flere lidt længere lur?
Til info kan hun sagtens sove 1,5 til 2 timer i dagtimerne, hvis hun sidder i viklen hos mig, nogle gange med en kort opvågning efter ca. 40 min.
Jeg har forsøgt at ligge med hende i sengen, men så snart jeg forsøger at komme ud af sengen vågner hun, så det har jeg droppet.
Jeg har forsøgt at trille en lang tur med barnevognen, men det bliver bare til en masser gråd, når hun efter 40 min. Vågner, ligger og får øjne og så ikke kommer op/får mad derefter. Desuden vil jeg gerne at hun ikke behøves at have barnevognene i bevægelse for at sove.
Med venlig hilsen
Matildes mor