Sove i barnevogn mere end 40 min.

4. august 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sove i barnevogn mere end 40 min.

Hej Helen

Lillesøster en en glad og veltilpas pige på 3 måneder, ca. 7,5 kg og 64cm.

Jeg kæmper med at få hende til at sove i barnevognen om dagen, hun falder i søvn ved at få sutten (brystet byttes ud med sutten, dog med lidt protest), mens jeg går med hende i armene og vugger. Kun holder ikke nok på sutten til at jeg kan ligge hende i barnevognen med den og den så bliver der. Når øjnene er lukket og hun er faldet hen, men ikke sover tungt kommer hun i liften/barnevognen. Her kan hun så ligge i 30 -40 min, hvorefter hun slår øjnene op og smiler. Disse lurer bliver det til 5 til 6 af om dagen.

Om natten sover hun ofte fra 21.30 til 03, enkelte gange helt til kl. 5, før hun melder sig første gang, herefter vågner hun igen med to til tre timers interval. Hun står op omkring kl. 7 ( det sørger storebror ofte for, da hun skal kysses som noget af det første på dagen :-)..).

Jeg har forsøgt den sidste månedstid at stå vagt ved ...

Annonce

... barnevognen for at fange hende, så hun kan sove min. 1,5 time. Men det lykkes yderst sjældent. Hun er ikke sønderligt begejstret for sutten, men den kan bruges når hun skal falde i søvn hos mig før luren, men forsøger jeg at give hende den når hun vågner, så stritter hun imod og vågner endnu mere. Nogle forslag så hun kan få en eller flere lidt længere lur?

Til info kan hun sagtens sove 1,5 til 2 timer i dagtimerne, hvis hun sidder i viklen hos mig, nogle gange med en kort opvågning efter ca. 40 min.

Jeg har forsøgt at ligge med hende i sengen, men så snart jeg forsøger at komme ud af sengen vågner hun, så det har jeg droppet.

Jeg har forsøgt at trille en lang tur med barnevognen, men det bliver bare til en masser gråd, når hun efter 40 min. Vågner, ligger og får øjne og så ikke kommer op/får mad derefter. Desuden vil jeg gerne at hun ikke behøves at have barnevognene i bevægelse for at sove.

Med venlig hilsen
Matildes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder