Brev:
Nye søvnudfordringer
10. juni 2015
Alder:
14 mdr.
Nye søvnudfordringer
Kære Helen,
Jeg har skrevet til dig før, om bl.a. søvn og amning og nu vender jeg så tilbage, fordi vores lille fyr giver os nye udfordringer.
Jeg har jo overladt soveværelse og baby til far, og ammer ham derfor kun når han skal sove. Men jeg ammer ham stadig søvn! Det kan ind imellem tage 1/2 time, andre gange 11/2 time. Det er tydeligt for mig, at han forbinder det med noget rigtig dejligt. Derfor vil jeg gerne tilbyde ham bryst. Derudover er jeg lidt træt af hvad det gør: Umuliggør at far kan lægge ham. (Han er nu også optaget af storebror) og ballade hvis han fx. vågner kl.4 og far ikke længere kan overtale ham til at bruge sut. Vi bliver simpelthen kvæstet af at stå op kl.4... jeg er begyndt på arbejde og far er gået ned i tid, men skal jo helst have noget fra hånden i de timer han er på arbejde. Andre gange er det måske 5-5.30...stadig 1 -1 1/2 time før vi skal op...
Kl.4 morges valgte jeg derfor at give ham bryst. Det gjorde at jeg kunne ligge ned, men sove kunne jeg ikke før efter 1 1/4 time. I al den tid diede den lille bavian...kl.5.45 faldt jeg endelig i søvn og så op kl.6.30 og igang med dagen. Råt.
Har du nogle gode råd til hvordan vi kommer videre med søvnen? Jeg tør endnu ikke sove i soveværelset, netop pga 'frygten for' at vænne ham til at spise om natten...Men jeg sover dårligt på sofaen;-(
Vuggestuen fungerer nu rimeligt. Han er der pt fra 9.45-14.30. Snart skal hans formiddagslur tages dernede og ikke i barnevognen med far.
Iøvrigt trives han, spiser fint og har et dejligt humør.
Bedste hilsner
Louise