Brev:
Sove indenfor
19. april 2015
Alder:
3 mdr.
Sove indenfor
Hej Helen
D. 30. december kom lillebror :) 10 dage over termin kom en dejlig dreng efter en fantastisk fødsel i vand. Han vejede 4.036 g. og var sund og rask.
Han har været dejlig nem fra starten. Sovet og spist godt og været nem at trøste når han var ked.. Vi kan godt mærke at han nu er blevet ældre og det er dejligt at han er så meget på med smil, latter, pludren og flere vågne timer :)
Jeg ammer ham fuldt ud og han er en godt bygget dreng på 8 kg.
Den famøse 3-4 måneders alder, hvor søvnen ændrer sig, kan også mærkes men her som 2. gangs forældre bliver man ikke så frustreret ;)
Mit spørgsmål går egentlig mest ud på hvordan jeg bedst muligt lærer lillebror også at kunne sove indenfor om dagen. Med storebror kunne han kun sove i sin barnevogn, dvs. vi var meget afhængige af den. Hvis vi var hos nogle uden altan eller have måtte vi gå fordi han skulle sove og dage hvor han var nødt til at sove indenfor (grundet sygdom el.lign) vågnede han efter 30 min. og kunne ikke falde i søvn igen.
Lige nu sover lillebror ude i barnevognen på altanen under hans to lure og den sidste eftermiddagslur på en halv time er som regel inde i vores seng eller i barnevognen.
Nu hvor det bliver varmere i vejret kan han ikke stå på altanen. Vi har solen direkte ind ved middagstid, uden skygge så der bliver rigtig varmt derude. Ville derfor gerne lære ham også at kunne sove godt indenfor.
Han vågner efter 30 min. og så skal jeg stå og vippe med liften men han falder aldrig rigtig i søvn igen, kun meget let og vågner når jeg stopper. Det er ikke holdbart både fordi at han er tæt på at være for stor til liften samt ikke godt for mine arme.
Hvis jeg sætter mig og nusser ham i ansigtet, holder min hånd på hans bryst og siger ssshhh så bliver han helt urolig og arme og ben kører på ham og jeg giver oftest op...
Han er ikke bedste venner med sutten men nogle gange hjælper det at han bare lige har det lidt i munden, andre gange ikke..
Har du nogle gode råd til hvordan jeg både lærer ham at blive puttet om dagen i sengen med henblik på når han ikke falder i søvn ved brystet længere og hvordan jeg lærer ham at sove videre når det er indenfor?
Som sagt er han svær at få til ro ved bare at være ved ham og holde ham tæt og vise at jeg er der uden at det er med bevægelse. Det er ikke en ting jeg fandt mirakelkuren til ved storebror så derfor disse spørgsmål :)
Med venlig hilsen
Maria