Brev:
Lur i vuggestuen - 13 mdr.
14. august 2014
Alder:
13 mdr.
Lur i vuggestuen - 13 mdr.
Kære Helen
Vores datter har haft en lidt svær start i vuggestuen, fordi hun har været meget syg. Så hun har stadig ikke helt forstået, at hun skal være der hver dag... og det er der i virkeligheden ikke noget at sige til.
Hun begyndte for cirka to måneder siden, men har ikke været der en fuld uge endnu pga sygdom. Hun græder, når vi afleverer (og nogle gange også når vi henter, og hun ser os for første gang i mange timer), men hun holder hurtigt op. Og pædagogerne siger, hun leger og er glad for at være der. Det er også vores oplevelse.
Desværre er hun bare RIGTIG træt om eftermiddagen og sover i øjeblikket fra kl. 18 til 6.30 / 7.30. Hun får en snack hjemme omkring kl 16 og aftensmad kl. 17.15 og en godnatflaske kl 18.
Og fordi hun har været så meget syg med høj feber, er vi kommet ind i en rytme med en flaske vand/kamillethe omkring kl. 23.30. Den har vi givet for at sikre, at hun ikke blev dehydreret, da hun var syg, og nu har hun vist vænnet sig til den. Så vi giver den fortsat, og det er som om, den hjælper hende med at falde i søvn igen, når hun vågner lidt op omkring kl. 23/24.
Mit spørgsmål går vi, om vi skal forsøge at få pædagogerne til at gøre mere for, at hun eventuelt får sovet to gange, imens hun er der? Så hun ikke er så træt og pylret om eftermiddagen... det skal lige siges i den forbindelse, at vi er gode til at aflevere sent (8.30/9) og hente tidligt 15 - senest 16).
Og er det vigtigt, at vi dropper vandflasken først på natten?
På forhånd tak.
Kærlig hilsen
Lina