Lur i vuggestuen - 13 mdr.

14. august 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Lur i vuggestuen - 13 mdr.

Kære Helen

Vores datter har haft en lidt svær start i vuggestuen, fordi hun har været meget syg. Så hun har stadig ikke helt forstået, at hun skal være der hver dag... og det er der i virkeligheden ikke noget at sige til.

Hun begyndte for cirka to måneder siden, men har ikke været der en fuld uge endnu pga sygdom. Hun græder, når vi afleverer (og nogle gange også når vi henter, og hun ser os for første gang i mange timer), men hun holder hurtigt op. Og pædagogerne siger, hun leger og er glad for at være der. Det er også vores oplevelse.

Desværre er hun bare RIGTIG træt om eftermiddagen og sover i øjeblikket fra kl. 18 til 6.30 / 7.30. Hun får en snack hjemme omkring kl 16 og aftensmad kl. 17.15 og en godnatflaske kl 18.

Og fordi hun har været ...

Annonce

... så meget syg med høj feber, er vi kommet ind i en rytme med en flaske vand/kamillethe omkring kl. 23.30. Den har vi givet for at sikre, at hun ikke blev dehydreret, da hun var syg, og nu har hun vist vænnet sig til den. Så vi giver den fortsat, og det er som om, den hjælper hende med at falde i søvn igen, når hun vågner lidt op omkring kl. 23/24.

Mit spørgsmål går vi, om vi skal forsøge at få pædagogerne til at gøre mere for, at hun eventuelt får sovet to gange, imens hun er der? Så hun ikke er så træt og pylret om eftermiddagen... det skal lige siges i den forbindelse, at vi er gode til at aflevere sent (8.30/9) og hente tidligt 15 - senest 16).

Og er det vigtigt, at vi dropper vandflasken først på natten?

På forhånd tak.

Kærlig hilsen
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder