Længe om at falde i søvn

14. maj 2013

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Længe om at falde i søvn

Hej Helen

Tak for de meget anvendelige råd, du kom med i vores spørgsmål om aftensmad for et par dage siden.

Du foreslår at vi putter ham kl. 19.30, og det vil vi også rigtig gerne. Så her kommer vores næste spørgsmål :o)

Vi har i lang tid haft en vane med at putte ham ved 8-tiden, og så ligger han i lang tid og vender og drejer sig og snakker ofte løs, mens sutten kører mange omgange, for så at falde i søvn kl. 20:45.

Han bliver puttet i vores seng (han sover altid i smørhullet - planen er at han skal over i sin egen seng og sove til sommer, hvor hans mor har en god lang ferie), og vi ligger altid hos ham til han falder i søvn. Vi synes ikke vi har det store overskud til at gå-til-og-fra, indtil han lærer selv at falde i søvn, så vi regner med at gøre det til sommer, hvor der er ...

Annonce

... tid og ro til det.

En aften hvor vi havde været i byen til fødselsdag, blev han først puttet kl. 20:45, hvor han lagde sig ned og sov på stedet.

Men vores spørgsmål nu, går på, hvordan vi kan få ham til at sove tidligere. Han står op ml. kl. 6 og 6:30 på hverdage (måske kl. 7 i weekenden), og sover 3-4 timer til middag. Skal vi til at vække ham tidligere fra hans middagslur?

De gange hvor han af sig selv er vågnet tidligt, har han ikke virket tilsvarende tidligere putteklar om aftenen.

Måske kommer det til at hjælpe at han får et natbad hver aften (det gør han ikke i øjeblikket), men det virker også bare lidt meget at bade ham hver aften...

Er spændt på at høre dine råd igen. Jeg er meget imponeret over at du altid har så mange relevante forslag :o)

De bedste hilsner

M & M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S