Brev:
Længe om at falde i søvn
14. maj 2013
Alder:
17 mdr.
Længe om at falde i søvn
Hej Helen
Tak for de meget anvendelige råd, du kom med i vores spørgsmål om aftensmad for et par dage siden.
Du foreslår at vi putter ham kl. 19.30, og det vil vi også rigtig gerne. Så her kommer vores næste spørgsmål :o)
Vi har i lang tid haft en vane med at putte ham ved 8-tiden, og så ligger han i lang tid og vender og drejer sig og snakker ofte løs, mens sutten kører mange omgange, for så at falde i søvn kl. 20:45.
Han bliver puttet i vores seng (han sover altid i smørhullet - planen er at han skal over i sin egen seng og sove til sommer, hvor hans mor har en god lang ferie), og vi ligger altid hos ham til han falder i søvn. Vi synes ikke vi har det store overskud til at gå-til-og-fra, indtil han lærer selv at falde i søvn, så vi regner med at gøre det til sommer, hvor der er tid og ro til det.
En aften hvor vi havde været i byen til fødselsdag, blev han først puttet kl. 20:45, hvor han lagde sig ned og sov på stedet.
Men vores spørgsmål nu, går på, hvordan vi kan få ham til at sove tidligere. Han står op ml. kl. 6 og 6:30 på hverdage (måske kl. 7 i weekenden), og sover 3-4 timer til middag. Skal vi til at vække ham tidligere fra hans middagslur?
De gange hvor han af sig selv er vågnet tidligt, har han ikke virket tilsvarende tidligere putteklar om aftenen.
Måske kommer det til at hjælpe at han får et natbad hver aften (det gør han ikke i øjeblikket), men det virker også bare lidt meget at bade ham hver aften...
Er spændt på at høre dine råd igen. Jeg er meget imponeret over at du altid har så mange relevante forslag :o)
De bedste hilsner
M & M