Brev:
Flaske og sut
29. april 2013
Alder:
17 mdr.
Flaske og sut
Hej Helen!
Lige to korte spørgsmål denne her gang :-)
Min dreng bliver 17 mdr. her den 30 april. Han får stadig 180 ml. MME kl. 19.30 inden sengetid. Har så svært ved at tage den væk, da den de sidste 3 mdr. er blevet alt for ham, som den ikke var før, men nu er han bevidst om den. Han er ørebarn og det virker som om han finder en skøn ro, når han får den at sutte på til aften.
Vil ikke (nøjes) med en banan og et glas mælk, eller lidt grød. Han afviser det.
Hvor meget skader jeg ham ved at fortsætte, bortset fra tænderne ( er selv i tandbranchen) :-) og kommer der måske ikke et tidspunkt, hvor han selv siger stop?
2 spørgsmål: Sut!
Min søn bruger en anatomisk sut i silikone, den der går sådan lidt opad. Jeg har købt nogle andre også i silikone, men som går ligeud istedet for.
Betyder det noget for ham at det ikke er den samme form, eller er det bedst at fortsætte med dem han er vant til?
Eller skal jeg bare lade ham prøve dem og se om han vil bruge dem eller afviser dem?
Med venlig hilsen
Mor.