Putning om aftenen - 20 mdr.

16. marts 2013

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Putning om aftenen - 20 mdr.

Hejsa Helen

Vi er dybt frustrerede over flere ting, men vi prøver at dele det op i flere breve til dig. Her er tredie brev omkring putning.

Vi har tidligere haft enorme problemer med at putte ham, hvor vi bar ham på skulderen mellem 45 min - 1½ time førend han sov, hvor vi prøvede op-ned metode osv uden held.

I vuggestuen er han begyndt at sove på madras og han søger selv madrassen og bliver liggende og sover, når de putter ham. Vi er helt sikre på, at det har hjulpet på vores putning herhjemme om aftenen.

Vores største ønske er at han ligesom i vuggestuen kan blive lagt i sin egen seng i vågen tilstand og så selv falder i søvn samt at han er ligeglad om mor eller far kommer om natten, hvis han vågner for at få ham til ro igen.

Nu foregår det således:
Far gør ham natklar med spray, tandbørstning, natble, nattøj osv mellem kl. 19.30 og 20 ca. Herefter kommer han ned i sin sovepose og ind på værelset. Vi har en lænestol på hans værelse, hvor mor sidder og læser historie for ham samt taler om dyr mv., som der er billeder af på væggen. Han falder til ro og sover indenfor ½ time. Så bærer far ham i ...

Annonce

... seng.

Hvis han vågner om natten og far går ind til ham for at tilbyde ham vand og få ham til ro igen, flipper han fuldstændig ud og græder indtil mor kommer eller han må komme med ind i vores seng. Hvis mor kommer derind peger han enten mod soveværelset, river i blusen for at komme til brystet (mor siger nej) og vi sætter os i lænestolen igen. Her kan vi sidde 10 min eller 2 timer førend han sover igen. Vi har prøvet at far bærer ham og trøster ham, trods hans raseri, men det kan vare fx. 1½-2 timer førend han græder sig selv i søvn på fars skulder. Hvis mor kommer ind går der ca. 10 sekunder så stopper ham med at græde.

Det er rigtig hårdt for mor, at far ikke kan hjælpe til om natten især.
Der har tidligere været en periode, hvor det kun var far der duede og mor absolut ikke kunne hjælp til om natten eller med putning.

Hvordan får vi ham til at sove helt i egen seng, hvor vi kan lægge ham i sengen i vågen tilstand og så også sove videre, når han om natten vågner ikke søger sin mor mere?

Vi tager med kyshånd imod alle dine gode råd.

Tusinde tak.

Med venlig hilsen
de frustrerede forældre til Lucas

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København