Brev:
Langvarigt skrigeri om natten
21. november 2011
Alder:
13 mdr.
Langvarigt skrigeri om natten
Kære Helen
For tre nætter siden vågnede min lille datter pludselig op med et forfærdeligt skrig. Efterfølgende skriger hun løs på en måde, som jeg nærmest aldrig har hørt før. Hun skriger i ca. 15-20 minutter, mens hun nærmest roterer om egen akse og kaster sig rundt i sengen. Det hjælper ikke, at hun bliver taget op, eller holdt op. Det hjælper lidt at nusse hende, men kun i få øjeblikke af gange. Vi prøver at synge for hende eller tale til hende, det hjælper heller ikke. Måske endda med modsatte effekt. Hun falder til ro lige så pludseligt, som det gik i gang.
Det sker 1-2 gange pr. nat.
Vi har indtil for tre nætter siden altid kunne berolige vores lille pige ved at synge for hende, holde om hende, tage hende op osv.
Hun sover ved siden af mig.
Hvad tror du, der er galt? Kan det være et udviklingsspring?
Hilsen