Brev:
Sove selv?
18. maj 2011
Alder:
21 mdr.
Sove selv?
Hej Helen.
Vores søn har altid haft sin seng stående lige ved siden af vores pga husrenovering og manglene ekstra værelse.
Han har altid været god til at falde i søvn selv i sin egen seng - uden os i nærheden. Skønt - vi har været og er taknemmelige hver dag :-)
Han har dog også altid haft et par opvågninger i løbet af natten, hvor han får vand at drikke og ...... kommer over i vores seng......:-) Det har været så nemt lige at "hive ham over" og han falder i søvn med det samme. Hvis vi ikke gør det begynder han at "ruske tremmer". Men jeg kan godt forstå ham - han har aldrig lært andet end at komme over i vores seng.
Tvært i mod - så bliver han budt velkommen med kys og kærtegn fordi vi jo synes han er uimodståelig sød og også synes, at det er hyggeligt at han er der.
Dog kan vi jo også mærke, at de nætter hvor han sover igennem i sin egen seng - så sover vi også en hel del bedre og er langt mere udhvilet.
Nu er vi i den situation, at husrenoveringen langt om længe skrider frem og om et par uger har vi en hel etage ekstra vi kan boltre os på. Og dér bliver der bl.a. et nyt soveværelse til os og et værelse til vores søn.
Tænker at det her vil være oplagt at indføre nye "regler". Men er i vildrede om hvor vidt jeg skal insistere på, at han sover hele natten i sin egen seng på eget værelse.
Gør vi ham en bjørnetjeneste ved at lade ham sove i vores seng? Hvis det kan blive en ulempe for ham er jeg ikke i tvivl - så må han blive i sin seng hele natten.
Vil han være i stand til at skelne mellem ikke at må komme ind til os om natten, men evt. gerne må tidlig morgen?
Og hvordan gør man det rent praktisk? Ville vi skulle indføre de nye rutiner den første nat på den helt nye etage eller skal vi fortsætte med den gamle rytme ind til alle føler sig hjemme i de nye omgivelser?
Skal man tage ham op og trøste ham om natten eller skal han trøstes mens han er i sengen? Vi har jo aldrig prøvet andet end at tage ham over i vores seng - fordi det har virket øjeblikkeligt :-)
Ser frem til at høre dine tanker omkring det.
Med venlig hilsen
"Mor"