Søvn - forskel på om mor eller far putter

24. september 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Søvn - forskel på om mor eller far putter

Hej Helen,

William på snart 3, har desværre aldrig lært selv at falde i søvn... eller det er ikke helt rigtigt, for der er forskel på om det er mor eller far der putter.

Når jeg (mor) putter, så sidder vi lidt i gyngestol, læser godnatbog og snakker lidt om hvad der er sket i løbet af dagen og så kommer han i seng. Her sidder jeg så og holder i hånd indtil han sover... Det tager somregel 5-10 min.

Når far putter, så starter de på samme måde, men når William er lagt i seng så kan far godt gå ud og stryge en skjorte, rydde lidt op ect. og så falder William (som regel) selv i søvn efter lidt tid.

Hvis jeg prøver dette resultere det i gråd fra en ulykkelig dreng.

Fælles for begge putninger er dog han vågner et sted mellem 4- og 5 hvor han kommer ind i vores seng og som regel sover ...

Annonce

... til kl. 6-7 stykker alt efter om det er hverdag eller weekend.

Jeg har brug for lidt redskaber til hvordan jeg for lært William at falde i søvn selv... også set i lyset af at der muligvis på et tidspunkt måske kommer en lillebror/lillesøster og jeg vil gerne lærer ham det, før end han står i den situation at skulle dele mig/os.

Generelt kan siges at William er MEGET mor glad og vil helst at mor klarer alt... Far kan gå an hvis mor ikke lige er der.
Ved aflevering i vuggestue er det med et klamrende barn der ikke vil afleverest når det er mig (mor), men uden det store bøvl når det er far, så jeg tror det hele måske generelt er et spørgsmål om at kunne 'frigøre' sig fra mig i et eller andet omfang.

Nå det blev lidt rodet, men jeg ser frem til at hører fra dig.

Hilsen

Williams mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39