Brev:
Søvn - forskel på om mor eller far putter
24. september 2010
Alder:
2 år, 9 mdr.
Søvn - forskel på om mor eller far putter
Hej Helen,
William på snart 3, har desværre aldrig lært selv at falde i søvn... eller det er ikke helt rigtigt, for der er forskel på om det er mor eller far der putter.
Når jeg (mor) putter, så sidder vi lidt i gyngestol, læser godnatbog og snakker lidt om hvad der er sket i løbet af dagen og så kommer han i seng. Her sidder jeg så og holder i hånd indtil han sover... Det tager somregel 5-10 min.
Når far putter, så starter de på samme måde, men når William er lagt i seng så kan far godt gå ud og stryge en skjorte, rydde lidt op ect. og så falder William (som regel) selv i søvn efter lidt tid.
Hvis jeg prøver dette resultere det i gråd fra en ulykkelig dreng.
Fælles for begge putninger er dog han vågner et sted mellem 4- og 5 hvor han kommer ind i vores seng og som regel sover til kl. 6-7 stykker alt efter om det er hverdag eller weekend.
Jeg har brug for lidt redskaber til hvordan jeg for lært William at falde i søvn selv... også set i lyset af at der muligvis på et tidspunkt måske kommer en lillebror/lillesøster og jeg vil gerne lærer ham det, før end han står i den situation at skulle dele mig/os.
Generelt kan siges at William er MEGET mor glad og vil helst at mor klarer alt... Far kan gå an hvis mor ikke lige er der.
Ved aflevering i vuggestue er det med et klamrende barn der ikke vil afleverest når det er mig (mor), men uden det store bøvl når det er far, så jeg tror det hele måske generelt er et spørgsmål om at kunne 'frigøre' sig fra mig i et eller andet omfang.
Nå det blev lidt rodet, men jeg ser frem til at hører fra dig.
Hilsen
Williams mor