Brev:
Når puttesituationen bliver til leg
29. december 2009
Alder:
16 mdr.
Når puttesituationen bliver til leg
Kære Helen
Først vil jeg godt lige takke for dit forrige svar, omkring min søns sovevaner.
Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnat tåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)
Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.
Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!
Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, der ud over sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid.
Nå, men nu til mit spørgsmål. Han er begyndt at synes det er lige lovligt hyggeligt at jeg sidder ved siden af sengen når han skal sove. Jeg har intet imod at sider der et kvarters tid, (synes kun det er hyggeligt) men nogle gange bliver det til en times tid, på trods af at vi putter ham 19-19.30 og han er træt på dette tidspunkt.
Vores aften ser således ud:
Ved 17,30-18 tiden spiser vi, herefter kommer han i bad, får nattøj på, får børstet tænder og så hygger vi/ leger indtil han ser grydeklar ud.
Hvordan synes du vi skal gribe putte situationen an?
Hvis vi forlader soveværelset, vil han helt sikkert følge efter os rimeligt hurtig (det kan sikkert blive en rigtig sjov leg;-))
Håber du har et godt svar.
Venlig hilsen
Rikke.... og godt nytår.