Brev:
Sove alene
25. maj 2009
Alder:
3 mdr.
Sove alene
Hej Helen
Vores datter er nu 3 1/2 måned gammel og min mand og jeg har længe snakket om at hun skal ind og sove i sit eget værelse når hun er 4 måneder gammel. Det har vi hørt fra venner som også har børn.
Hun har indtil nu sovet i sin egen seng, men inde i vores soveværelse. Hun sover fint om natten. ca 10 timer og jeg ammer hende 2 gange om natten.
Problemet er at det er så nemt at amme hende om natten når hun ligger tæt på mig. Jeg kan høre hende når hun vågner om natten og begynder at sparke under dynen og siger små lyde. Så ammer jeg hende inden hun begynder at græde. Det synes jeg er så dejligt. Men når hun skal til at sove i eget værelse, så tror jeg ikke jeg kan høre hende før hun begynder at græde efter mad.
Mit spørgsmål er hvorfor det lige er ved 4 måneders alderen at babyer skal sove alene i deres eget værelse?
Når vi putter hende i seng om aftenen så ligger hun alene og falder selv i søvn. Min mand og jeg går først i seng 1 eller 2 timer efter hun er faldet i søvn. Så hun kan sagtens falde i søvn alene og uden vi aer hende i søvn.
Med venlig hilsen
Helena