Brev:
Drømme - 13 mdr.
16. august 2008
Alder:
13 mdr.
Drømme - 13 mdr.
Hej Helen
Min dreng er nu 13 måneder, går rigtig flot og har rykket et stort skridt i forhold til selvstændighed, så det er jo fint. Hårdt for forældrene, men rigtig godt med en sund og til tider meget stædig dreng hihi
Nu er det bare at jeg er oppe 4-12 (og jo, det var 12) gange om natten for at berolige og give sut. Tror han drømmer meget og vågner og kan ikke finde sin sut. Han skriger så højt at jeg med et sæt, står op og går ind på hans værelset. Nogle gange er det et skrig og så sover han videre men oftest er det flere og hvis ikke jeg går ind og siger shhh og stille finde hans sut og ligger ham bedre i sengen, ja så vågner han bare endnu mere op.. ...
...
Jeg ved jo godt at oplevelse og forståelsen af verden ændres når man pludselig går rundt, og der er også en lille smule seperationsangst nogle gange, men det kan jo følge med og vi mærker det med det samme og giver ham trygheden ved at sidde ved sengen, uden ord, uden kontakt, men bare være der, og så tænker han, fint så sover jeg. Dette er dog ikke engang 1 gange hver 14 dag. Så det er heller ikke derfor...
Men jeg ved ikke helt hvordan jeg støtter ham i det der natte drømmeri? Han er ikke lige startet dagpleje osv, jo efter ferie, men det her var også før ferien, føles bare som om at det er blevet værre. Har du nogle gode foreslag ?
Med venlig hilsen
Pia