Drømme - 13 mdr.

16. august 2008

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Drømme - 13 mdr.

Hej Helen

Min dreng er nu 13 måneder, går rigtig flot og har rykket et stort skridt i forhold til selvstændighed, så det er jo fint. Hårdt for forældrene, men rigtig godt med en sund og til tider meget stædig dreng hihi

Nu er det bare at jeg er oppe 4-12 (og jo, det var 12) gange om natten for at berolige og give sut. Tror han drømmer meget og vågner og kan ikke finde sin sut. Han skriger så højt at jeg med et sæt, står op og går ind på hans værelset. Nogle gange er det et skrig og så sover han videre men oftest er det flere og hvis ikke jeg går ind og siger shhh og stille finde hans sut og ligger ham bedre i sengen, ja så vågner han bare endnu mere op.. ...

Annonce

...

Jeg ved jo godt at oplevelse og forståelsen af verden ændres når man pludselig går rundt, og der er også en lille smule seperationsangst nogle gange, men det kan jo følge med og vi mærker det med det samme og giver ham trygheden ved at sidde ved sengen, uden ord, uden kontakt, men bare være der, og så tænker han, fint så sover jeg. Dette er dog ikke engang 1 gange hver 14 dag. Så det er heller ikke derfor...

Men jeg ved ikke helt hvordan jeg støtter ham i det der natte drømmeri? Han er ikke lige startet dagpleje osv, jo efter ferie, men det her var også før ferien, føles bare som om at det er blevet værre. Har du nogle gode foreslag ?

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor