Brev:
Renlighed - hjælp i børnehaven
28. august 2007
Alder:
3 mdr.
Renlighed - hjælp i børnehaven
Hejsa
Jeg håber meget at du kan hjælpe os!
Vi har en dejlig dreng på snart 4 år, om en måned, som siden sommerferien har været renlig.
Så er vi startet i børnehaven igen, og her går det så galt. Sidste uge med to gange afføring i bukserne, det sker som regel på legepladsen, og han siger det ikke til pædagogerne.
Med det resultat at han efter de to oplevelser fik hård mave og ingen afføring havde i 4 dage.
Efter en gang laktulose i weekenden fik vi det ved "fælles" hjælp ud, dog fik han en ble på, da han når vi siger skal på toilettet spænder som en flitsbuen og bryder grædende sammen. Efter afføringen, ville han have bleen af - og ingen på igen, for han bruger jo ikke ble siger han.
Så starter vi på en frisk i denne uge i børnehaven, og 2 gange går det galt på legepladsen.
Det skal siges han er meget tryghedsbarn, skal helst kende folk godt inden han vil snakke med nogen, og han bliver hurtig ked af det. Der har været stor udskiftning af pædagoger i sommeren.
Hvad skal vi stille op??
Han tisser fint på toilettet, siger ofte selv til når han skal tisse, og der sker ingen uheld, men vi kan jo ikke sætte et barn på toilettet som tudbrøler, det giver en rigtig dårlig stemning.
Han er meget ked af det, mere end hvad han plejer, og i weekenden havde han mange mareridt og sov dårligt. Han tænder hurtigt meget af - Ja han er faktisk slet ikke sig selv.
Det påvirker os meget.
Hjælp os med dine gode ideer og tanker
På forhånd tak
Dorthe