Brev:
Renlig - men ikke med afføring
17. juli 2007
Alder:
2 år, 7 mdr.
Renlig - men ikke med afføring
Kære Helen
Vi har en datter på 2 år og 7 mdr. Hun er lige stoppet med at bruge ble og det går super fint med tisseriet, men ikke så godt med afføringen. Hun holdt sig i starten, men det gør hun ikke mere. Hun har ca. afføring 1 gang om dagen, som hun laver i underbukserne - hver gang. Hun kalder ofte og siger når hun har lavet det - men vil gerne have fred til det selv. Vi prøver virkelig at tage det med ro i sindet, og siger "nå, pyt med det - næste gang gør du det bare på toilettet".
Jeg har prøvet at spørge hende hvorfor, og hun siger "Det er fordi jeg godt kan ønske mig det..." Det syntes jeg er meget sødt sagt - og derfor har jeg brug for et godt råd! Hvad gør vi så?? Skal vi give hende ble på igen? Skal vi huske hende på at hun skal lave det på wc? Hvad er den bedste løsning i vores situation?
Rigtig god sommer :)
Med venlig hilsen
Lene