Afføring i børnehaven

28. juni 2007

Kategori:
Alder:
3 år

Afføring i børnehaven

Hej Helen

Nu har vi brug for din hjælp.

Vores datter er begyndt i børnehave. Da hun begyndte var hun renlig, men nu er der gået galt mht. afførring. Hvor hun før var på wc en gang om dagen (oftest efter frokost), gør hun det nu to-tre gange om dagen - i bukserne. I børnehaven er de derfor begyndt at give hende ble på, da (som de siger) hun vil have bedst af at have ble på. Vi kan ikke helt forstå det, da hun nu også er begyndt at tisse i bukserne, fordi hun meget af tiden i børnehave har ble på.

I dag hentede jeg vores datter i børnehaven kl. 16.30. Hun havde på det tidspunkt haft ble på siden kl. 12.00, er gået på toilet for at tisse, men de havde givet hende ble ...

Annonce

... på igen, da hun ikke havde lavet stort endnu. Da jeg kom hjem spurgte jeg hende, om vi ikke skulle tage bleen af, men jeg fik svaret "nej, for i børnehaven siger de, at jeg skal have ble på". Hvad skal vi gøre?

Før var der ingen problemer, da hun altid kom og fortalte, at nu skulle hun på wc. Nu gemmer hun sig. Kan de i børnehaven forlange, at hun skal have ble på igen? Jeg ved godt, at det er lettere for dem at håndtere (de skal jo bare smide bleen ud bagefter, hvor bukserne oftest skylles, før de kommes i en pose), men i min forstand bliver vores datter skrup forvirret af ble i børnehaven og ingen ble, når hun kommer hjem.

Hvad gør vi?

Kærlig hilsen
Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.