Brev:
Afføring i børnehaven
28. juni 2007
Alder:
3 år
Afføring i børnehaven
Hej Helen
Nu har vi brug for din hjælp.
Vores datter er begyndt i børnehave. Da hun begyndte var hun renlig, men nu er der gået galt mht. afførring. Hvor hun før var på wc en gang om dagen (oftest efter frokost), gør hun det nu to-tre gange om dagen - i bukserne. I børnehaven er de derfor begyndt at give hende ble på, da (som de siger) hun vil have bedst af at have ble på. Vi kan ikke helt forstå det, da hun nu også er begyndt at tisse i bukserne, fordi hun meget af tiden i børnehave har ble på.
I dag hentede jeg vores datter i børnehaven kl. 16.30. Hun havde på det tidspunkt haft ble på siden kl. 12.00, er gået på toilet for at tisse, men de havde givet hende ble på igen, da hun ikke havde lavet stort endnu. Da jeg kom hjem spurgte jeg hende, om vi ikke skulle tage bleen af, men jeg fik svaret "nej, for i børnehaven siger de, at jeg skal have ble på". Hvad skal vi gøre?
Før var der ingen problemer, da hun altid kom og fortalte, at nu skulle hun på wc. Nu gemmer hun sig. Kan de i børnehaven forlange, at hun skal have ble på igen? Jeg ved godt, at det er lettere for dem at håndtere (de skal jo bare smide bleen ud bagefter, hvor bukserne oftest skylles, før de kommes i en pose), men i min forstand bliver vores datter skrup forvirret af ble i børnehaven og ingen ble, når hun kommer hjem.
Hvad gør vi?
Kærlig hilsen
Majbritt