Mislykket renlighed

15. januar 2004

Kategori:
Alder:
3 år

Mislykket renlighed

Vi har en dreng på 3 år som lige pludselig hoppede og dansede og sagde han havde ondt i maven. Efter nogle dage fandt vi ud af, at det kom når han skulle lave stort.

Drengen vil ikke have ble på mere og det er efter hans eget valg. Vi har prøvet at ignorere hans renlighed bare for at få ham til at slappe af. Før gjorde han i bleen en gang om dagen nu går der jo op til 6 døgn og så kan han næsten ikke gå. Han er god til at komme og sige når han skal tisse, men når det er stort siger han hjælp, og når vi vil hjælpe ...

Annonce

... ham må vi ikke, han siger det gør ondt. Vi har givet ham laktulose og laksoboral dråber, det har hjulpet når vi har siddet med ham på toilettet i noget tid så er der kommet noget ud og der kommer meget. Når det så er sket er han en helt anden dreng.

Men næste dag starter det forfra igen, og hele vores dag går efterhånden med at han beklager sig og han er meget trist, vi er meget frusteret over det da vi syntes vi har prøvet alt, og intet hjælper.

Håber du har et godt råd.
Mange hilsner 2 frustrede forældre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder