Brev:
Svært med renlighed
11. juni 2017
Alder:
2 år, 7 mdr.
Svært med renlighed
Kære Helen
Jeg skriver til dig angående vores datter som bliver 3 år til oktober. Vi har så svært ved at få hende renlig. Det er især afføring der er et problem.
Hun vil under ingen omstændigheder lave pølser på toilettet. Hver gang hun skal lave pølser så gemmer hun sig simpelthen væk, så vi ved altid hvad der sker hvis hun fx gemmer sig under bordet. Hun vil gerne tisse på toilettet, men KUN hvis vi siger: " kom nu skal vi ud og tisse på toilettet". Hun siger aldrig selv til.
Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op. Vi er også bange for at presse hende, så det bliver en dårlig oplevelse for hende. Når hun har tisset på toilettet er hun stolt og glad. Vi læste noget om, at nogen børn kun vil lave pølser i bleen. Så prøvede vi, at give hende trusser på men så gjorde hun det i bukserne. Når hun har lavet i bleen kommer hun og beder om, at blive skiftet. Hvad kan vi stille op?
Kærlig hilsen
Line