Svært med renlighed

11. juni 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Svært med renlighed

Kære Helen

Jeg skriver til dig angående vores datter som bliver 3 år til oktober. Vi har så svært ved at få hende renlig. Det er især afføring der er et problem.

Hun vil under ingen omstændigheder lave pølser på toilettet. Hver gang hun skal lave pølser så gemmer hun sig simpelthen væk, så vi ved altid hvad der sker hvis hun fx gemmer sig under bordet. Hun vil gerne tisse på toilettet, men KUN hvis vi siger: " kom nu skal vi ud og tisse på toilettet". ...

Annonce

... Hun siger aldrig selv til.

Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op. Vi er også bange for at presse hende, så det bliver en dårlig oplevelse for hende. Når hun har tisset på toilettet er hun stolt og glad. Vi læste noget om, at nogen børn kun vil lave pølser i bleen. Så prøvede vi, at give hende trusser på men så gjorde hun det i bukserne. Når hun har lavet i bleen kommer hun og beder om, at blive skiftet. Hvad kan vi stille op?

Kærlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor