Brev:
Tisser i bukserne - 3 år
2. januar 2013
Alder:
3 år
Tisser i bukserne - 3 år
Hej Helen
Godt nytår...
Der er rigeligt at spørge om efter familien er gået fra 3 til 4. Men i første omgang må det blive angående vores store datters tisseri.
Hun kom af med bleen for 4 mdr siden, godt 2 mdr. før hun blev storesøster og havde de uheld man nu kan forvente. Inden da havde hun gået uden ble herhjemme en god periode.
Efter hun er blevet storesøster har hun reageret på et utal af måder, hun vil bæres hele tiden, hun giver meget hurtig op når der er noget hun ikke kan, bl.a. med tøj osv. Det er svært at vurdere hvad der er reaktion og hvad der er hendes alder (hun bliver 3 til februar)
Men for ca. 5 uger siden er hendes tisseri i bukserne taget til. Hun har altid vådt tøj med hjem fra institution og kan have op til 5 sæt våde tøj, på en dag da det også fortsætter herhjemme. Hun fortæller ikke hun har tisset, men når vi opdager hun er helt våd, kan hun godt fortælle, hvor hun har gjort det. Vi har faste tidspunkter hun tisser, bl.a. inden vi går ud af døren og når vi kommer hjem. Hun har ble på om natten og til middagslur og om natten er bleen så fuld at der knap kan være mere i.
Vi forsøger at støtte hende og give lidt efter for hendes behov, men hun tisser også nå hun bliver sur og det virker meget bevidst og har får hun sat stolen lidt for døren og får afvide at det er ulækket og man får en rød numse når man tisser i bukserne.
Hun har også fået en ide om at hun ikke vil på toilet og kan gå fuldstændig i panik når vi forsøger, vi kan dog med diverse afledningsmetoder få det klaret, ofte tisser hun når vi får sat hende, ellers sidder hun mens vi tæller til ti og så må hun gå ned og så tisser hun i bukserne 2 min efter.
Hun er blevet tjekket for blærebetændelse.
Hun har aldrig afføring i bukserne, men laver på toilettet og er altid meget stolt af resultatet, som hun gerne ser vi kommer og beundre:)
Hun beder aldrig om at få ble på og vi spørger hende ikke, men hvis vi ikke får taget natbleen af hende, kan hun godt have afførring i bleen, men kommer ikke selv og fortæller det.
Skal hun have ble på igen og vi forsøger igen til sommer, eller er det om at holde ud.
Med venlig hilsen
Anne