Potte træning

17. august 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Potte træning

Hej igen Helen!!

Jaa det mig igen:) hihi.. nu er det vedrørende min dreng på 2, 10 mrd. Som jeg skrev til dig tidligere siger min søn selv til når han skal tisse, men problemet er bare at jeg tror han er lidt forvirret, da han nogle gange har ble på i løbet af dagen, mest når vi ude og så om natten.

Han skulle jo starte i børnehave lige da han begyndte selv at gå på toilettet, så du rådet os til at vi bare skulle lade ham beholde bleen på der og indføre faste toilet besøg. Jeg må indrømme at jeg ikke har været så god til det, da han ikke altid gider på toilettet, så vi lad ham bare selv sige til og det går rigtig godt, men der har været nogen få "upser". Især hvis han leger i haven med venner osv der kan han godt glemme at sige til. Men han går ikke i børnehave lige pt, da han ikke gider så er det ikke en god ide at droppe bleen helt, vi meget ude om dagen, så jeg frygter lidt at han vil tisse i bukser, når vi ude og lege, men så er det måske derfor man lige husker at tisse inden man går hjemmefra? Har ...

Annonce

... faktisk prøvet flere gange at få ham på toilettet inden vi går ud men det gider han ikke rigtig da han hellere vil skynde sig ud!!

Synes bare hele det her potte træning trækker lidt ud og han bliver måske forvirret over det når han nogle gange har ble på og andre gange ikke.

Han har faktisk kun ble på når vi går ud eller er hos andre. Men dit foreslag sidst var faktisk at jeg som sagt skulle indføre faste toilet besøg og så kan han sagtens have ble på og selv tag den af og på osv.. men synes bare jeg hører fra andre at jeg skal drop bleen helt?? Så jeg er lidt forvirret.. han er nemlig så god til selv at sige til når han skal tisse og lave afføring på nær når han er i en dyb lege med venner.

Og jeg belønner ham med en slik hver gang han har været på toilettet og det er han jo meget glad for. Hvordan stopper jeg med det når han en dag er 100 procent renlig?? vil han ikke blive mega skuffet for det er det der tit får ham til at ville gå på toilettet.

Håber du kan hjælpe mig.

Kærlig hilsen
fra mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to