Brev:
Potte træning
17. august 2012
Alder:
2 år, 10 mdr.
Potte træning
Hej igen Helen!!
Jaa det mig igen:) hihi.. nu er det vedrørende min dreng på 2, 10 mrd. Som jeg skrev til dig tidligere siger min søn selv til når han skal tisse, men problemet er bare at jeg tror han er lidt forvirret, da han nogle gange har ble på i løbet af dagen, mest når vi ude og så om natten.
Han skulle jo starte i børnehave lige da han begyndte selv at gå på toilettet, så du rådet os til at vi bare skulle lade ham beholde bleen på der og indføre faste toilet besøg. Jeg må indrømme at jeg ikke har været så god til det, da han ikke altid gider på toilettet, så vi lad ham bare selv sige til og det går rigtig godt, men der har været nogen få "upser". Især hvis han leger i haven med venner osv der kan han godt glemme at sige til. Men han går ikke i børnehave lige pt, da han ikke gider så er det ikke en god ide at droppe bleen helt, vi meget ude om dagen, så jeg frygter lidt at han vil tisse i bukser, når vi ude og lege, men så er det måske derfor man lige husker at tisse inden man går hjemmefra? Har faktisk prøvet flere gange at få ham på toilettet inden vi går ud men det gider han ikke rigtig da han hellere vil skynde sig ud!!
Synes bare hele det her potte træning trækker lidt ud og han bliver måske forvirret over det når han nogle gange har ble på og andre gange ikke.
Han har faktisk kun ble på når vi går ud eller er hos andre. Men dit foreslag sidst var faktisk at jeg som sagt skulle indføre faste toilet besøg og så kan han sagtens have ble på og selv tag den af og på osv.. men synes bare jeg hører fra andre at jeg skal drop bleen helt?? Så jeg er lidt forvirret.. han er nemlig så god til selv at sige til når han skal tisse og lave afføring på nær når han er i en dyb lege med venner.
Og jeg belønner ham med en slik hver gang han har været på toilettet og det er han jo meget glad for. Hvordan stopper jeg med det når han en dag er 100 procent renlig?? vil han ikke blive mega skuffet for det er det der tit får ham til at ville gå på toilettet.
Håber du kan hjælpe mig.
Kærlig hilsen
fra mig