Pause i toilet-træning?

26. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Pause i toilet-træning?

Hej Helen,

Vores dreng blev storebror her for et par uger siden. Inden da gik det fint med tisse-træning på toilettet. Han gik/går stadig med ble hele tiden, men ville gerne med ud på toilettet og tisse. Vi skulle huske ham på det, han sagde kun selv noget, hvis han gik rundt med bar numse. Ellers siger han "Hov, nu nåede vi det ikke lige", altså når han har tisset eller er ved at tisse.

Nu her de sidste par uger (det passer nok meget godt med, at det er efter, han er blevet storebror), er det nærmest en kamp at få ham til at prøve at tisse på toilettet. Han gider ikke rigtig, kan lokkes til det en gang i mellem, hvor han så også tisser. Ellers prøver vi at sætte ham op, men han bliver bare sur og hopper ...

Annonce

... ned igen, og det ender ofte bare med, at vi bliver irriterede på hinanden. Nu tænker jeg lidt, om vi simpelthen skal holde en pause med tisse-træningen på toilettet?

Han har aldrig lavet stort på toilettet. Han har tendens til hård mave, og det kan nogen gange tage lang tid for ham, og derfor har vi tænkt, at han skulle have ro til det.
Han er glad for sin lillesøster, men vi kan godt mærke på ham, at han er ekstra følsom for tiden.

Hvad tænker du, skal han have pause i tisse-træningen, så det ikke bliver en dårlig oplevelse for ham, eller skal vi blive ved med at sætte ham på toilettet som før? Og hvis han skal holde pause, hvordan/hvornår tænker du så, at vi skal prøve igen?

Med venlig hilsen
Ms mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger