Brev:
Pause i toilet-træning?
26. august 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Pause i toilet-træning?
Hej Helen,
Vores dreng blev storebror her for et par uger siden. Inden da gik det fint med tisse-træning på toilettet. Han gik/går stadig med ble hele tiden, men ville gerne med ud på toilettet og tisse. Vi skulle huske ham på det, han sagde kun selv noget, hvis han gik rundt med bar numse. Ellers siger han "Hov, nu nåede vi det ikke lige", altså når han har tisset eller er ved at tisse.
Nu her de sidste par uger (det passer nok meget godt med, at det er efter, han er blevet storebror), er det nærmest en kamp at få ham til at prøve at tisse på toilettet. Han gider ikke rigtig, kan lokkes til det en gang i mellem, hvor han så også tisser. Ellers prøver vi at sætte ham op, men han bliver bare sur og hopper ned igen, og det ender ofte bare med, at vi bliver irriterede på hinanden. Nu tænker jeg lidt, om vi simpelthen skal holde en pause med tisse-træningen på toilettet?
Han har aldrig lavet stort på toilettet. Han har tendens til hård mave, og det kan nogen gange tage lang tid for ham, og derfor har vi tænkt, at han skulle have ro til det.
Han er glad for sin lillesøster, men vi kan godt mærke på ham, at han er ekstra følsom for tiden.
Hvad tænker du, skal han have pause i tisse-træningen, så det ikke bliver en dårlig oplevelse for ham, eller skal vi blive ved med at sætte ham på toilettet som før? Og hvis han skal holde pause, hvordan/hvornår tænker du så, at vi skal prøve igen?
Med venlig hilsen
Ms mor