Renlighed - 2 år, 11 mdr.

9. maj 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Renlighed - 2 år, 11 mdr.

Kære Helen

Denne gang handler det om min store pige på lige knap 3 år. Jeg har virkelig brug for et godt råd.

Lige lidt baggrundsinfo. Startede i børnehave for 3 måneder siden, blev storesøster for 4 måneder siden og har lige smidt sutten. Alt dette har hun klaret fint. Hun er generelt velfungerede med et godt sprog, kærlig over for lillebror men selvfølgelig også fjollet og temperamentsfuld til tider.

Vi har ikke presset på med bleen, da vi synes der skulle ske meget omkring tidspunktet hvor lillebror kom til. Men men men - den første dag hun starter i børnehave vil hun gerne smide bleen. Der er nogle andre piger som er i gang med renlighedstræning og hun hopper med på vognen.

Sagen er at hun ikke rigtig rykker, her efter snart 3 måneder. Hun siger næsten aldrig til selv, når hun skal på toilettet. Vi skal ...

Annonce

... minde hende om det og noglegange vil hun ikke, når vi synes det er tid. Så går der lidt tid og hun har et uheld.
I øjeblikket får hun bleen af om morgenen, og i børnehaven husker pædagoerne at hun hende på toilettet et par gange i løbet af formiddagen. Om eftermiddagen har hun altid ble på. Dette aftalte vi med børnehaven, da hun havde alt for mange uheld i en periode.

Derhjemme prøver vi at tage bleen af i weekenden og om aftenen når min mand kommer hjem. Bleen er sjældent tør om morgenen. Hun er ikke dybt ulykkelig, når hun skal have bleen på, men hun foretrækker at få den af. Egentlig synes jeg ikke hun er klar og det er stressende hele tiden at være obs på hende ift. uheld - især når vi også har en på 4 måneder. Skal bleen på igen 100% eller skal vi fortsætte som nu, evt en tredje løsning?

Mange hilsner
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla