Brev:
Renlighed - 2 år, 11 mdr.
9. maj 2009
Alder:
2 år, 11 mdr.
Renlighed - 2 år, 11 mdr.
Kære Helen
Denne gang handler det om min store pige på lige knap 3 år. Jeg har virkelig brug for et godt råd.
Lige lidt baggrundsinfo. Startede i børnehave for 3 måneder siden, blev storesøster for 4 måneder siden og har lige smidt sutten. Alt dette har hun klaret fint. Hun er generelt velfungerede med et godt sprog, kærlig over for lillebror men selvfølgelig også fjollet og temperamentsfuld til tider.
Vi har ikke presset på med bleen, da vi synes der skulle ske meget omkring tidspunktet hvor lillebror kom til. Men men men - den første dag hun starter i børnehave vil hun gerne smide bleen. Der er nogle andre piger som er i gang med renlighedstræning og hun hopper med på vognen.
Sagen er at hun ikke rigtig rykker, her efter snart 3 måneder. Hun siger næsten aldrig til selv, når hun skal på toilettet. Vi skal minde hende om det og noglegange vil hun ikke, når vi synes det er tid. Så går der lidt tid og hun har et uheld.
I øjeblikket får hun bleen af om morgenen, og i børnehaven husker pædagoerne at hun hende på toilettet et par gange i løbet af formiddagen. Om eftermiddagen har hun altid ble på. Dette aftalte vi med børnehaven, da hun havde alt for mange uheld i en periode.
Derhjemme prøver vi at tage bleen af i weekenden og om aftenen når min mand kommer hjem. Bleen er sjældent tør om morgenen. Hun er ikke dybt ulykkelig, når hun skal have bleen på, men hun foretrækker at få den af. Egentlig synes jeg ikke hun er klar og det er stressende hele tiden at være obs på hende ift. uheld - især når vi også har en på 4 måneder. Skal bleen på igen 100% eller skal vi fortsætte som nu, evt en tredje løsning?
Mange hilsner
Mor til 2