Brev:
Af med bleen, hvordan?
3. november 2008
Alder:
2 år, 9 mdr.
Af med bleen, hvordan?
Hej Helen.
Jeg har en dreng fra januar 06. Han trives på alle måder og det er dejligt.
Men jeg kunne godt tænke mig, at han kom af med bleen inden han skal starte i børnehave om 3 mdr. I dagplejen, går han på potte og tisser også indimellem derpå.
Men herhjemme er han ikke til at drive på den. Han kan godt mærke når han skal både det ene og det andet. Når han skal lave stort, går han for sig selv alene og vi må ikke være der sammen med ham. Når jeg har sagt til ham, at så kommer han lige på potten med en bog, bliver han sur og nægter det pure.
Jeg vil ikke tvinge ham til det. Men jeg synes bare det er underligt at han gerne vil i dagplejen men ikke herhjemme.
Det er i øvrigt det samme med kosten; hos dagplejen spiser han ost, risengrød, æg, æblegrød. Men herhjemme vil han ikke røre det med en ildtang.
Jeg ved han kan lide det, for dp siger selv, at han beder om mere og spiser det lystigt. Men jeg tænker det nok kommer...
Mht af med bleen.
Han vil altid med os på toiletttet og trække ud efter os. Han er meget interesseret og vil også gerne se hans ble, når den kommer af. Skal vi lade ham vente lidt endnu, eller skal vi sætte ind med en ihærdig indsats?
Det skal lige siges, at han skiftede dagpleje i maj måned og han blev storebror i august måned i år, så der er jo sket en del omvæltninger. Måske også derfor jeg har været lidt tilbageholdende med for mange nye krav til ham.