Brev:
Kaster med maden - 20 mdr.
10. november 2023
Alder:
20 mdr.
Kaster med maden - 20 mdr.
Kære Helen
Jeg har verdens dejligste datter, men hun har fået en vane med at kaste med maden, når vi sidder ved bordet og spiser.
Jeg har forsøgt at sige "NEJ!" og forklare hende, at hun ikke må kaste med maden. Jeg har også forsøgt at fjerne tallerkenen med maden, men så tager hun bare noget andet og begynder at kaste med det. Det kan være bestik, hendes kop osv. som hun så kaster med.
Hun er en fysisk lille pige, vejer ikke mere end 10-11 kg, så jeg vil jo rigtig gerne have, at hun spiser sin aftensmad, men det er lidt svært, når det meste ofte lander alle andre steder end i maven... Hun er også begyndt at vågne mere om natten og jeg tænker, at det nok hænger sammen med, at hun er sulten.
Hvad skal jeg gøre? Hvordan får jeg min datter til at spise mere mad?
Tak for hjælpen.
Hilsen
en efterhånden lettere frustreret mor