Brev:
At blive storesøster - 3 år
6. juli 2016
Alder:
3 år
At blive storesøster - 3 år
Kære Helen
Nu er lillesøster 5 uger, og dermed har storesøster nu skulle dele sine forældre i 5 uger med lillesøster.
Jeg synes, hun er begyndt at reagere på en måde som at der var hun fx plejer at give kram og kys eller sige elsker dig, så vil hun lige pludselig ikke sige det mere. Vi siger det stadig og accepterer selvfølgelig at hun ikke vil det.
Hun er også begyndt at sige at hun vil sove i vores seng. Lillesøster sover i liften i vores soveværelse. Vi har altid brugt at man sover i sin egen seng og hun er faktisk aldrig puttet i vores seng. Nogen gange er hun kommet ind til os men det er sjældent. Vi overvejer om hun fx skal sove med hende om fredagen på en stor madras, så det bliver en hygge ting en gang om ugen. Men vi ved ikke helt om det er en god ide.
Jeg har konstant dårlig samvittighed overfor min store pige og forsøger at være der så meget som muligt.
Har du nogen gode input til hvordan vi lettet overgangen til at være storesøster for hende?
Hilsen