Kom hen til mor

5. juni 2016

Kategori:
Alder:
2 år

Kom hen til mor

Hej Helen.

Jeg kom til at tænke på hvordan jeg/vi bedst får vores datter på 2år til at adlyde... at når vi f.eks. går tur og beder hende om at komme tilbage/hen til os, at hun så gør det. tænker selvfølgelig det er hendes selvstændigheds udvikling, men vil gerne forbedre det med vores opdragelse at hun gør hvad vi siger.

Syntes hun somregel er god til at stoppe med noget, eks. hvis hun kaster med legetøj, lege med maden... men det med at komme hen til en, lige der ...

Annonce

... syntes jeg det kunne være meget bedre.
Og så hvad er bedst at gøre når vi er ude at handle, der løber hun tit væk fra os/mig, og så skal vi selvfølgelig hente hende tilbage, tit er vi nød til at have hende i indkøbsvognen, for at have mest styr på hende:)

Og det med oprydning, hvor meget kan jeg forlange af hende? jeg siger at når vi er færdige med at lege med eks. et vendespil, så skal det tilbage i kassen, men det er ikke altid hun lige hjælper med lidt af det.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder