Mor bliver afvist af storebror

18. marts 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Mor bliver afvist af storebror

Hej Helen,

For 4 dage siden kom lillebror Loui til verden og storebror Victor på 2,3 år er pavestolt og super god til at omgås ham. Han kysser, aer, ligge op af ham når vi putter i sengen osv. En virkelig god storebror :)

Men jeg bliver desværre afvist :( Synes egentlig ikke at jeg har gjort/gør noget forkert i forhold til alt det nye.

Min fødsel blev sat igang torsdag, mormor hentede Victor i vuggestue, vi ventede derhjemme. Kl 18 starter veerne, kl 3 om natten kører vi på Fødegangen og mormor sover sammen med Victor.

Kl 8 om morgenen føder jeg, far henter Victor som kommer og besøger os. Jeg gør meget ud af at tage kærligt og varmt imod ham, kysser og krammer ham. Han skynder sig over til sin lillebror som om han havde været der altid.

De kører hjem for at sove middagslur og kommer så igen for at hygge og spise aftensmad med mig, igen gør jeg meget ud af at han også er i centrum.

Jeg kommer hjem dagen efter og nu er Victor ikke mors dreng mere. Jeg må ikke skifte ham, give ham mad, gå med ind på værelset og lege, jeg må ikke putte ham om ...

Annonce

... aftenen osv osv. "Nej, far gør det" siger han, mens han lidt surt slår mig væk. I morges da han vågnede gik jeg ind til ham for at sige godmorgen, han blev stiktosset, slog og sparkede mig, for det skulle være far der kom ind! Øv, hvor blev jeg ked af det.

Jeg ammer lillebror og ja, det tager sin tid her i starten men ellers er far lige så meget på med lillebror som jeg er.

Vi aftalte at holde Victor hjemme imorgen, hvor jeg så skulle tage ham med i zoo mens far blev hjemme med Loui. Da jeg sagde det til ham med begejstring i stemmen, sagde han bare " nej, far med i zoo, mor blive hjemme". Øv igen..

Kan forstå hvis jeg selv var afvisende og ikke tog mig tid til ham, men det gør jeg jo. Når han kommer og ber mig om hjælp så hjælper jeg ham, gir ham kys og kram i løbet af dagen, og viser ham at jeg stadig er her selvom lillebror tager meget tid.

Er det normalt at han reagere på den måde? Han viser kun kærlighed overfor sin lillebror. Så ham går det indtil videre ikke ud over.

Kærlig hilsen
En egentlig lykkelig, men også lidt ulykkelig mor til 2.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder