Brev:
Mor bliver afvist af storebror
18. marts 2014
Alder:
2 år, 3 mdr.
Mor bliver afvist af storebror
Hej Helen,
For 4 dage siden kom lillebror Loui til verden og storebror Victor på 2,3 år er pavestolt og super god til at omgås ham. Han kysser, aer, ligge op af ham når vi putter i sengen osv. En virkelig god storebror :)
Men jeg bliver desværre afvist :( Synes egentlig ikke at jeg har gjort/gør noget forkert i forhold til alt det nye.
Min fødsel blev sat igang torsdag, mormor hentede Victor i vuggestue, vi ventede derhjemme. Kl 18 starter veerne, kl 3 om natten kører vi på Fødegangen og mormor sover sammen med Victor.
Kl 8 om morgenen føder jeg, far henter Victor som kommer og besøger os. Jeg gør meget ud af at tage kærligt og varmt imod ham, kysser og krammer ham. Han skynder sig over til sin lillebror som om han havde været der altid.
De kører hjem for at sove middagslur og kommer så igen for at hygge og spise aftensmad med mig, igen gør jeg meget ud af at han også er i centrum.
Jeg kommer hjem dagen efter og nu er Victor ikke mors dreng mere. Jeg må ikke skifte ham, give ham mad, gå med ind på værelset og lege, jeg må ikke putte ham om aftenen osv osv. "Nej, far gør det" siger han, mens han lidt surt slår mig væk. I morges da han vågnede gik jeg ind til ham for at sige godmorgen, han blev stiktosset, slog og sparkede mig, for det skulle være far der kom ind! Øv, hvor blev jeg ked af det.
Jeg ammer lillebror og ja, det tager sin tid her i starten men ellers er far lige så meget på med lillebror som jeg er.
Vi aftalte at holde Victor hjemme imorgen, hvor jeg så skulle tage ham med i zoo mens far blev hjemme med Loui. Da jeg sagde det til ham med begejstring i stemmen, sagde han bare " nej, far med i zoo, mor blive hjemme". Øv igen..
Kan forstå hvis jeg selv var afvisende og ikke tog mig tid til ham, men det gør jeg jo. Når han kommer og ber mig om hjælp så hjælper jeg ham, gir ham kys og kram i løbet af dagen, og viser ham at jeg stadig er her selvom lillebror tager meget tid.
Er det normalt at han reagere på den måde? Han viser kun kærlighed overfor sin lillebror. Så ham går det indtil videre ikke ud over.
Kærlig hilsen
En egentlig lykkelig, men også lidt ulykkelig mor til 2.