Brev:
Dit og mit legetøj
3. juli 2013
Alder:
16 mdr.
Dit og mit legetøj
Kære Helen,
Vores søn har nu gået i vuggestue i 5 mdr. og alt er gået godt. Han er hurtigt blevet integreret - og er meget glad for at gå der.
I starten var den mere tilbageholdende som var stille og rolig. Han blev kaldt for overskudsagtig, hviler i sig selv, rummelig og glad.
Dog er der sket en forandring her den sidste måned. Han er stadigvæk glad og smilende - og han kan sagtens lege med de andre børn, men han er begyndt at tage de andre børns legetøj (Også gerne de større børns legetøj).
I dag nævnte de i vuggestuen at han havde taget noget legetøj og skubbet med begge hænder til den han nu havde taget legetøjet fra. Og der havde været flere episoder, hvor han havde taget legetøj. Der blev nævnt at de andre børn trak sig fra ham og at han havde svært at forstå de sociale spilleregler med de andre børn. Jeg spurgte ind til om han havde kedet sig, hvor efter der blev svaret, at det var vigtigt at han kunne lege med sig selv. Men, de sagde at han ellers havde været glad og på toppen. "En rigtig lille alfahan" er det sidste han blev kaldt for af en af pædagogerne - dog med et smil på læben.
Vi oplever ham ikke på denne måde hjemme, så det er ret svært at opdrage ham omkring dette. Dog skal det siges at vi er ret konsekvente i vores opdragelse og vi irettesætter ham med det samme, hvis han gør noget som ikke er ok.
Hans ordforråd består kun af 5 ord - han forstår dog rigtig meget når man siger noget til ham. Jeg tænker at de manglende ord også kan have en indflydelse?
Hvad tænker du at vi kan gøre som forældre for at ændre denne adfærd? Jeg tænkte at jeg kunne være i vuggestuen i 1 time et par dage og observere ham så jeg kunne få en forståelse af, hvordan han er?
1000 tak for hjælpen :-)
Kærlig hilsen
En fortvivlet mor!