Brev:
Stoppe med sut
10. december 2012
Alder:
3 år
Stoppe med sut
Hej igen!
Mange tak for dit seneste svar vedr. vores søn, de nye tiltag har allerede gjort en kæmpe forskel ;0).
Jeg har nu et spørgsmål vedr. Vores datter som blev tre år i sidste måned. Da vi var til tandlæge i juni måned (da vores datter var 2,7 år), anbefalede de på det kraftigste at hun skulle stoppe med sin sut med det samme (pga. Tandstillingen). Da jeg havde termin i juli måned og vores datter skulle starte i børnehave til august besluttede vi at det ikke var det rigtige tidspunkt at hun skulle af med sutten. Vores datter er super glad for sin sut, hvilket giver hende trøst og tryghed, og hun bruger den til at slappe af/koble fra, når hun kommer hjem fra børnehaven om eftermiddagen.
Vi har talt om at vores datter skal stoppe med sutten til jul, dvs. At julemanden skal have hendes sutter og vores datter skal have en gave. Vi har talt med vores datter om det mange gange og er begyndt at forberede hende på det. Vi har talt om at hun skal stoppe med sutten efter juleaften samt julefrokoster i familien, dvs. En dag hvor vi ikke har planer og derefter har fri i flere sammenhængende dage efterfølgende. Vi vil selvfølgelig gerne gøre det så nænsomt som muligt, og vi kan jo heller ikke forudsige om det bliver et problem eller ej ;0).
Vores datter har egentlig været god til at tackle nye situationer/omskift i hverdagen, stop med ble, børnehavestart osv., men tænker at hendes sut er hendes et og alt:0).
Vil jo gerne at det ikke bliver nætter med skrig og skrål (selvom det måske kan være svært at undgå). Samtidig har vi nok også den holdning at når beslutningen er taget, bliver vi nødt til at holde fast, eller???.
Håber på endnu et godt råd.
Mange hilsner
En mor.