Opdragelse - 2 år, 10 mdr.

5. marts 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Opdragelse - 2 år, 10 mdr.

Hej igen igen Helen ;o)

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål :o)

Vi har en aldeles snakke glad søn, som kræver vores konstante opmærksomhed :o)

Sidder far og jeg f.eks. og snakker, kan han stille sit spørgsmål igen, igen og igen, indtil vi svarer ;o) - sikkert en sund og normal adfærd :o) - som har udviklet hans rigtig fine sprog..

Det er dejligt at han spørger, og vi svarer normalt også med det samme, men nogle gange kunne man godt bruge et par sekunder til at tale færdig..

Mit ...

Annonce

... spørgsmål går på om vi f.eks. må sige: "lige et øjeblik Simon, mor og far skal lige tale fædig" - altså lige holde ham lidt hen et øjeblik..
Forstår han det, eller forvirrer det ham..

Jeg er udemærket klar over, at han skal kunne denne øvelse når han bliver ældre, men hvornår starter man på det..??

Vi har allerede prøvet det et par gange, så tier han, og taler videre når vi efterfølgende henvender os til ham :o)

Glæder mig til at høre fra dig :o)

Mange hilsner
fra en stolt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke