Brev:
TV, slet ikke eller hvor meget?
22. oktober 2011
Alder:
17 mdr.
TV, slet ikke eller hvor meget?
Hej Helen
Jeg har en dreng, der er rigtig glad for at se små klip på computeren og lidt TV.
Vi har brugt TV'et i forbindelse med at han skulle ha' dryppet ører og så i forbindelse med at vi lige har stoppet amningen, hvor det er en god måde, at aflede ham på når han vågner om morgenen og græder efter bryst. Han ser dog ikke så meget TV og det er ikke noget vi placerer ham foran og bruger som babysitter. Han er heller ikke rigtig interesseret i det særligt længe ad gangen, så det er egentlig ikke så meget fjernsynet, jeg har spørgsmål omkring.
Derimod er han rigtig glad for computeren og youtube, og han går selv hen til computeren, hiver stolen ud, kalder efter os og siger "barba" (barbapappa) "per" (postmand Per.) Han får lov at se et par klip om dagen, nogle varer 5 min og andre 10 min, men det er ofte de samme og altid børnevenlige. Når vi synes han har set nok, kan han være virkelig svær at aflede og blive meget ked af det, når der bliver slukket og sagt slut for nu. Men der går dog ikke længe før han lystigt leger med sit legetøj :)
Han ser mellem 10 min og 25 min om dagen (de 25 min er på fridage og i weekenden) - er det for meget? Og bør en 17 mdrs dreng overhovedet se sådan noget? Det drejer sig hovedsageligt om postmand per, barbapappa, byggemand bob og disney musikvideoer (fx hakunah matata.) Han ser det mens han sidder på vores skød og måske med lidt frugt eller grønt til at hygge med. Han er god til at koncentrere sig om det og jeg kommenterer ofte på hvad der sker på skærmen.
Tvivler dog alligevel på, om han allerede nu bør se så "meget"?
Vi går ofte på legepladsen sammen, besøger bedsteforældre, tager i zoo og lign. så vi laver SÅ meget andet end at sidde ved computeren :)
Hilsen mig