TV, slet ikke eller hvor meget?

22. oktober 2011

Kategori:
Alder:
17 mdr.

TV, slet ikke eller hvor meget?

Hej Helen

Jeg har en dreng, der er rigtig glad for at se små klip på computeren og lidt TV.

Vi har brugt TV'et i forbindelse med at han skulle ha' dryppet ører og så i forbindelse med at vi lige har stoppet amningen, hvor det er en god måde, at aflede ham på når han vågner om morgenen og græder efter bryst. Han ser dog ikke så meget TV og det er ikke noget vi placerer ham foran og bruger som babysitter. Han er heller ikke rigtig interesseret i det særligt længe ad gangen, så det er egentlig ikke så meget fjernsynet, jeg har spørgsmål omkring.

Derimod er han rigtig glad for computeren og youtube, og han går selv hen til computeren, hiver stolen ud, kalder efter os og siger "barba" (barbapappa) "per" (postmand Per.) Han får lov at se et par klip om dagen, nogle varer 5 min og andre 10 min, men det er ofte de samme og altid børnevenlige. Når vi synes ...

Annonce

... han har set nok, kan han være virkelig svær at aflede og blive meget ked af det, når der bliver slukket og sagt slut for nu. Men der går dog ikke længe før han lystigt leger med sit legetøj :)

Han ser mellem 10 min og 25 min om dagen (de 25 min er på fridage og i weekenden) - er det for meget? Og bør en 17 mdrs dreng overhovedet se sådan noget? Det drejer sig hovedsageligt om postmand per, barbapappa, byggemand bob og disney musikvideoer (fx hakunah matata.) Han ser det mens han sidder på vores skød og måske med lidt frugt eller grønt til at hygge med. Han er god til at koncentrere sig om det og jeg kommenterer ofte på hvad der sker på skærmen.
Tvivler dog alligevel på, om han allerede nu bør se så "meget"?

Vi går ofte på legepladsen sammen, besøger bedsteforældre, tager i zoo og lign. så vi laver SÅ meget andet end at sidde ved computeren :)

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger