Brev:
Slår, bider og hiver i hår - men kun på mor
4. oktober 2011
Alder:
20 mdr.
Slår, bider og hiver i hår - men kun på mor
Kære Helen
Jeg er kommet i en lidt magteløs situation i forhold til min søn og hans adfærd. Han slår, bider og her i går rev han mig så i håret for første gang.
Den dag hvor han begyndte at slå, sad vi i toget og han grinte mig bare ind i ansigtet da han slog mig, jeg sagde stop, men blev bare ved med at slå og grine, da vi så kom hjem, og han slog tog jeg mig til ansigtet og lod som om jeg græd, han begyndte og græde og forstod at det ikke var sjovt.
Igår var vi til gymnastik, og jeg ville holde ham i hånden, og han bed mig. Så sagde jeg til ham, at nu går vi hjem og tog ham, tog tøjet på og gik hjem. Han sad og forstod, at det ikke var ok.
Men så idag her til morges da jeg prøvede at trøste ham, så skubbede han mig væk og rev mig i håret.
Min mand oplever ikke disse ting.
Vi er forskellige i forhold til hvordan vi håndhæver regler jeg og min mand. Eks når jeg pusler Elliot, så skal han ligge eller sidde stille, når min mand gør det, så kravler ham rundt, triller rundt, og min mand følger bare efter ham. Det syntes jeg ikke er ok da det er utroligt besværligt.
Men ville bare vise at jeg er lidt mere fastholdende i regler end han er og jeg er bange for at jeg nu betaler prisen.
Men vores hverdag er også ændret, min man plejer at være væk 3 hele dage om ugen og nu er han kun væk 1 dag om ugen. Altså han er mere hjemme. Elliot beder også hele tiden far om hjælp, jeg må ikke åbne hans fignestang, om natten når han vågner beder han om far - men han arbejder nogen gange når han sover, så jeg siger han ikke er her og det er ok.
Når jeg har Elliot alene en hel dag, har vi ikke problemer, det er hvis min mand er hjemme eller har været hjemme. Elliot er god til at dele og vente på tur, så det er ikke der problemet er.
Elliot er en glad og sund dreng og der er ikke problemer med andre børn i vuggestuen, det virker som om han er sur på mor når far er her, eller som til gymnastik at han ikke må klare sig selv.
Er jeg på vej til at være verdens dårligste mor? Er der noget du tror jeg kan gøre, så jeg ikke bliver slået på.
Det gør ondt indeni at bliver slået på af min søn, for vil ham kun det bedste - og det er jo for hans skyld jeg går til gymnastik.
Håber du har nogle gode råd.
Mange hilsner
Tanja