Slår, bider og hiver i hår - men kun på mor

4. oktober 2011

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Slår, bider og hiver i hår - men kun på mor

Kære Helen

Jeg er kommet i en lidt magteløs situation i forhold til min søn og hans adfærd. Han slår, bider og her i går rev han mig så i håret for første gang.

Den dag hvor han begyndte at slå, sad vi i toget og han grinte mig bare ind i ansigtet da han slog mig, jeg sagde stop, men blev bare ved med at slå og grine, da vi så kom hjem, og han slog tog jeg mig til ansigtet og lod som om jeg græd, han begyndte og græde og forstod at det ikke var sjovt.

Igår var vi til gymnastik, og jeg ville holde ham i hånden, og han bed mig. Så sagde jeg til ham, at nu går vi hjem og tog ham, tog tøjet på og gik hjem. Han sad og forstod, at det ikke var ok.

Men så idag her til morges da jeg prøvede at trøste ham, så skubbede han mig væk og rev mig i håret.

Min mand oplever ikke disse ting.
Vi er forskellige i forhold til hvordan vi håndhæver regler jeg og min mand. Eks når jeg pusler Elliot, så skal han ligge eller sidde stille, når min mand gør det, så kravler ham rundt, triller rundt, og min mand følger bare efter ham. Det syntes jeg ikke er ok da det er utroligt besværligt.

Men ville bare vise at jeg er lidt mere ...

Annonce

... fastholdende i regler end han er og jeg er bange for at jeg nu betaler prisen.

Men vores hverdag er også ændret, min man plejer at være væk 3 hele dage om ugen og nu er han kun væk 1 dag om ugen. Altså han er mere hjemme. Elliot beder også hele tiden far om hjælp, jeg må ikke åbne hans fignestang, om natten når han vågner beder han om far - men han arbejder nogen gange når han sover, så jeg siger han ikke er her og det er ok.

Når jeg har Elliot alene en hel dag, har vi ikke problemer, det er hvis min mand er hjemme eller har været hjemme. Elliot er god til at dele og vente på tur, så det er ikke der problemet er.

Elliot er en glad og sund dreng og der er ikke problemer med andre børn i vuggestuen, det virker som om han er sur på mor når far er her, eller som til gymnastik at han ikke må klare sig selv.

Er jeg på vej til at være verdens dårligste mor? Er der noget du tror jeg kan gøre, så jeg ikke bliver slået på.

Det gør ondt indeni at bliver slået på af min søn, for vil ham kun det bedste - og det er jo for hans skyld jeg går til gymnastik.

Håber du har nogle gode råd.

Mange hilsner
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!