Brev:
Bange for trækat
8. juni 2011
Alder:
14 mdr.
Bange for trækat
Hej Helen.
Vil lige spørge om en anden ting.
Vi har sådan en 40cm høj trækat, som vores dreng er bange for. Han har, da han lige lærte at kravle, puffet til den et par gange med det resultat, at den vippede bagover i en væg og lige tilbage i hovedet på ham. Ikke at han kom til skade ved det eller noget, men han kan åbenbart huske, at den ikke er sød.
Nu har jeg så fået den fikse idé at stille katten i vejen for ham, så han ikke kan komme hen mig, og rykke I ledningerne, når jeg sidder ved min computer (jeg læser til eksamen lige nu). Jeg går selvfølgelig om til ham, hvis han har brug for mig. Men hvis han kommer for tæt på katten, siger jeg en "kradselyd" og så farer han tilbage. Synes du det er synd for ham, at holde ham fast i den tro at katten er farlig? Det er enormt praktisk, også når han kommer i tanker om at gardinerne er sjove at hive i, så afværger katten også lige det. Men det er nok ikke særlig pædagogisk..
Hvad synes du? Nogle gange overvejer jeg at købe nogle flere, men det kunne jeg nu alligevel ikke finde på.
På forhånd tak