Hidsig

14. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Hidsig

Hej igen Helen,

Jeg sendte dig 2 breve i mandags og er her nu igen - jeg som havde troet at jeg aldrig skulle få brug for din hjælp - for det gik jo så godt (de første 2,5 år).

Nå men på vej hjem fra vuggestuen i går (jeg hentede både min datter på 34 mdr og hendes kusine på 4 år, som vi er naboer til - de er som søstre og konstant sammen) gik vi hjem hvilket plejer at gå fint når vi er alene.

Men min datter har godt nok fået bøvl med hørelsen. INTET af det jeg sagde trængte ind - eller hun ignorerede mig i al fald hele tiden. Jeg sagde det på mange måde og nede i børnehøjde og alle der gode gamle regler.

Hende og kusinen løb væk, gik ind i folk, pillede ved alting - alt det jeg sagde de ikke skulle. Kusinen holder dog op, når jeg siger det men min pige fortsætter ufortrødent - nærmest med smil på læben og skulen til mig.

Da vi skulle over en vej gik kusinen fint over da det blev grønt, men min datter gik to skridt og lagde sig midt på vejen og gad ikke høre efter mere - eller gå mere.
Da jeg selv gik med min søn i barnevognen måtte jeg trække hende ind til siden igen og da jeg satte mig på hug for at tale med hende gik hun i sort og råbte helt vildt + nikkede mig en skalle. Min refleks var at give hende en flad på kinden i ren frustration. Jeg havde det virkelig dårligt bagefter, men jeg holdte ...

Annonce

... ved det og konsekvensen blev at de ikke kunne spise sammen når vi kom hjem som vi ellers havde aftalt.

Det er virkelig en forfærdelig og hård tid og den er kommet helt bag på os alle - vores familie kan slet ikke genkende den søde pige vi altid har haft. I vuggestuen er hun rigtig sød og hjælper med de små - men tager nogle 'almindelige' slåskampe med de jævnaldrende.

Det er som om hun ikke selv kan rumme sin vrede og frustration + det at få et nej og forleden aften hvor hun ikke måtte få tyggegummi lige inden sengetid flippede hun helt og slog sig selv i hovedet flere gange, mens hun hvæsede som en kat - ret skræmmende og rigtig synd for hende.

Hvordan kan jeg hjælpe hende til at rumme hendes aggressioner og vredesudbrud? Det gør mig så ondt og jeg har en stor tålmodighed normalt, så jeg vil mene at hvis jeg havde værktøjerne kunne jeg godt hjælpe hende....???!!!!

Vokser hun fra det? Hun er også den største i vuggestuen og trænger i høj grad til udfordringer og til at bruge noget mere energi derovre (hun starter i børnehave om 2 uger).

Vil det mon hjælpe hende at få ligeværdige hun kan give den gas med?

Heldigvis er hun sød og god det meste af tiden - problemerne opstår hovedsageligt når hun er overtræt eller 'skal vise sig' overfor andre børn.

Tak igen igen for svar.
Den frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder