Brev:
Vil ikke køre i klapvogn og temperament
5. august 2008
Alder:
16 mdr.
Vil ikke køre i klapvogn og temperament
Hej Helen.
Min datter har altid været rigtig glad for at køre tur i klapvognen. Hun har grinet, snakket og virkelig nydt det.
Nu er hun begyndt at gå, og hun gider bare ikke sidde i den klapvogn mere. Tit lader vi hende gå, men det hænder også at vi ikke har tiden til det, og så må hun jo sidde i den.
Hun skriger, vrider sig og bliver så tosset. Vi prøver at fortælle hende at hvis hun tier stille, kommer hun op at gå senere. Det virker ikke...
Hvis vi tager hende op, går hun i 5 min tid, så vil hun op til mig. Det holder ikke, for jeg kan ikke bære hende ret lang tid da hun jo er blevet en stor pige. Vi har det også sådan at hun jo skal "accepterer" at hun nogle gange bliver nødt til at sidde i vognen.
Hvordan vænner vi hende bedst til at hun altså nogle gange skal blive siddende der?
Det skal lige tilføjes at hun er en pige med et meget stort temterament. Hendes tålmodighed kan være meget lille, og hun er meget stædig :-) Det i sig selv er en stor udfordring for os. Hvordan takler man bedst sådanne børn?
Vi prøver at være meget pædagogiske og tale med hende i stedet for at hidse os op, men nogle gange bliver hun så tosset at vi ikke kan trænge igennem hos hende.
Håber du kan give os et par gode råd, så vi kan få tæmmet hendes temperament lidt :-)
Med venlig hilsen
Elisabeth