Er det en tidlig graviditet?

9. marts 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Er det en tidlig graviditet?

Hej Helen

Vi er igen godt igang med projekt lillebror/søster efter en missed abortion i 8. uge i efteråret. Og jeg har lige et spørgsmål. Inden jeg blev gravid sidst, havde jeg en cyklus, hvor jeg en uge efter ægløsning fik ømme bryster, underlivsspændinger og nogle dage efter fik jeg også let kvalme. 3 dage inden mens testede jeg meget svagt pos. men dagen efter svagere indtil mens kom. Cyklussen efter, hvor jeg blev gravid, var det det samme. Blot blev mens tests ikke svagere.

Her efter graviditeten har jeg haft en cyklus, hvor jeg ikke kunne mærke noget og en, hvor jeg fik det præcist på samme måde med pos. test og det hele, men mens kom alligevel. Jeg er nu i ...

Annonce

... 3. cyklus 8 dage efter ægløsning og jeg har nu fået meget ømme bryster og spændinger i underliver igen.

Mit spørgsmål er nu, hvad er det, jeg kan mærke? Jeg har forsøgt at læse lidt om det, men er bare blevet endnu mere forvirret. Et sted står der, at det (kun) er et befrugtet æg, jeg kan mærke med ca. 30 % for at blive gravid. Et andet sted, at man ikke kan få en pos. test bare fra et befrugtet æg. Det jeg oplever, skulle så være biokemiske graviditeter, hvor ægget har sat sig fast, men udstødes igen. Chancen for blivende graviditet er da noget højere ca. 50%.

Kan du hjælpe mig blive lidt mindre forvirret? Hvornår efter ægløsning sætter ægget sig fast?

Hilsen K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!