Brev:
Er det en tidlig graviditet?
9. marts 2008
Alder:
0 mdr.
Er det en tidlig graviditet?
Hej Helen
Vi er igen godt igang med projekt lillebror/søster efter en missed abortion i 8. uge i efteråret. Og jeg har lige et spørgsmål. Inden jeg blev gravid sidst, havde jeg en cyklus, hvor jeg en uge efter ægløsning fik ømme bryster, underlivsspændinger og nogle dage efter fik jeg også let kvalme. 3 dage inden mens testede jeg meget svagt pos. men dagen efter svagere indtil mens kom. Cyklussen efter, hvor jeg blev gravid, var det det samme. Blot blev mens tests ikke svagere.
Her efter graviditeten har jeg haft en cyklus, hvor jeg ikke kunne mærke noget og en, hvor jeg fik det præcist på samme måde med pos. test og det hele, men mens kom alligevel. Jeg er nu i 3. cyklus 8 dage efter ægløsning og jeg har nu fået meget ømme bryster og spændinger i underliver igen.
Mit spørgsmål er nu, hvad er det, jeg kan mærke? Jeg har forsøgt at læse lidt om det, men er bare blevet endnu mere forvirret. Et sted står der, at det (kun) er et befrugtet æg, jeg kan mærke med ca. 30 % for at blive gravid. Et andet sted, at man ikke kan få en pos. test bare fra et befrugtet æg. Det jeg oplever, skulle så være biokemiske graviditeter, hvor ægget har sat sig fast, men udstødes igen. Chancen for blivende graviditet er da noget højere ca. 50%.
Kan du hjælpe mig blive lidt mindre forvirret? Hvornår efter ægløsning sætter ægget sig fast?
Hilsen K