Brev:
Nyfødt første bad
9. oktober 2023
Alder:
0 mdr.
Nyfødt første bad
Hej Helen
Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm, var han en fin stor dreng - og vi har det rigtig godt!
Min veninde og jeg har født med to dages mellemrum, to forskellige steder i landet. Vi undrer os dog lidt, fordi vi har fået forskellig vejledning mht bad af baby.
Jeg har fået at vide, at jeg ikke må give min dreng bad, før navlestumpen er faldet af og navlen helet helt op. Jeg fik at vide, at navlen var indgangsport for bakterier og dermed infektion.
Min veninde har derimod fået at vide, at hun gerne må give sin datter bad, også selvom navlestumpen ikke er faldet af. Hun skal bare sørge for at holde navlen tør efter badet, og så må hun ikke bruge badeolie i vandet.
Hvad er korrekt?
Hilsen
Emilie