Brev:
Motion og graviditet
28. maj 2007
Alder:
0 mdr.
Motion og graviditet
Hej Helen,
Efter min SA (Hedder det egentlig det når fosteret er gået til og man får en udskrabning?) i slutningen af Marts, er vi nu igang med arbejdet på lillebror/søster.
Jeg er samtidig igang med en kostomlægning (Nul sukker og en masse grønt) samt igang med at træne mig op til at deltage i et motionsløb i oktober (7 km). Og så var det jeg kom til at tænke;
Kan løb skade en graviditet? Forstået på den måde at kan "rystelserne"/Hoppen skade fosteret?
Det har jeg altid troet, men så forleden da jeg var ude at løbe så jeg en løber der var 5-6 mdr henne, vil jeg gætte på pga mavens størrelse.
Jeg er godt klar over at jeg skal lytte til min krop og stoppe ved tegn på ubehag, men så længe jeg har det fint er det vel ok at løbe?
Mai-Brit