Brev:
Kvalme
8. december 2006
Alder:
0 mdr.
Kvalme
Hej Helen
1000 tak for dit svar her for nyligt vedrørende fødsel i DK - jeg ved, at det vil hjælpe mig mht til min beslutning om, hvor jeg vil føde.
Men jeg er stadig i begyndelsen af graviditeten, og her de sidste par uger har jeg lidt noget så forfærdeligt af kvalme. Jeg kaster ikke op, men har kvalme hele dagen, og hvis jeg vågner om natten, så kan jeg også mærke, at jeg har kvalme!
Det er så frygtelig svært for mig at få dagligdagen til at fungere med en lille én på kun 1 år - huset flyder og jeg kan slet ikke holde ud at lave mad. Jeg har tabt 4 kilo, er det ok? (jeg er kun i 7. uge).
Det påvirker mig så meget at have kvalme og at føle mig syg hele tiden - jeg er meget bleg og fryser også meget. Jeg føler mig bare så ked af det, fordi jeg ikke orker noget. Min mand tager tidligt på arbejde, og så skal jeg jo tage mig af alt herhjemme, hvilket under normale omstændigheder er noget jeg er virkelig glad for, men nu med kvalme og træthed har jeg mest lyst til at ligge mig ned og sove de næste par uger, indtil det er overstået.
Jeg havde det også frygteligt de første tre måneder med mit første barn, men det var anderledes, for jeg havde jo ikke noget barn at tage mig af dengang!
Er der noget jeg kan gøre, spise...for at kvalmen går væk? Findes der noget medicin, som er sikkert at tage? Jeg ved, at her kan gravide meget let få medicin mod kvalme fra deres læge, men er det sikkert?
Nogen dage har jeg virkelig lyst til at tage det bare for at komme igennem dagen, men jeg kan bare ikke få mig selv til at gøre det - var der ikke noget med nogle piller i 70'erne, som gjorde at så mange børn, blev født med misdannelser? Hvad nu hvis de finder ud af det om 30 år mht til det medicin de giver i dag?
Pu-ha, tak for at du lyttede :-)
Kærlige hilsner
Olivers mor