Brev:
Bækkenløsning og igangsætning
1. april 2006
Alder:
0 mdr.
Bækkenløsning og igangsætning
Hej Helen
Vi har netop igangsat projekt lillesøster/bror til maja og to spørgsmål er poppet op. (ja jeg kunne nok vente med at få svar på dem til jeg rent faktisk er gravid men anyways..).
1. Jeg havde bækkenløsning fra ca. midt i min graviditet og var sygemeldt først på halv tid og de sidste 2 mdr. på fuld tid. Hvad er risikoen for at få bækkenløsning ved sin anden graviditet, når man have det ved den første. Er der noget særligt jeg kan gøre for at forebygge dette.
2. Jeg blev sat igang da vandet gik og jeg ikke fik veer, ved min første fødsel. Hvordan er sandsynligheden for at det sker igen.
3. Jeg var meget overvægtig ved min første fødsel, men har nu smidt over 30 kg. og har en normal BMI. Hvilken indflydelse kan det evt. have for min graviditet og fødsel.
Ja altså som sagt hypotetiske overvejelser al den stund jeg ikke er gravid endnu, men forhåbentlig er det snart.
Mange hilsner
Lene