Kraftig blødning

4. marts 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Kraftig blødning

Hej Helen

Jeg skrev til dig fornylig, da jeg havde mistanke om, at jeg kunne være blevet gravid igen, da jeg begyndte at kunne presse lidt mælk ud af brysterne, selvom det er længe siden, jeg stoppede med at amme vores første barn.

Og ganske rigtigt, jeg har taget et par test, og de er alle positive, så jeg må jo være gravid, og vi er meget glade, men men men så melder usikkerheden sig jo straks.

Vi var kun lige begyndt på projekt barn nr. 2. Dvs. i januar måned havde vi ubeskyttet sex på et tidspunkt, hvor jeg regnede med at have ægløsning. Allerede en uge herefter og ca. en uge tidligere en jeg regnede med, fik jeg menstruation, meget kraftigere end jeg plejer og lidt længere varende men ikke noget jeg tænkte så meget over. Jeg har ikke helt styr på min cyklus, da vi jo ikke har prøvet på at blive gravide, men regner med at den plejer at ligge på ca. 28 dage. Min mens kom efter kun 24 dage. ...

Annonce

...

ca. 14 dage efter denne menstruation, altså ca der, hvor jeg burde have ægløsning, havde vi masser af sex :-) og her ca. 31 dage efter min sidste menstruations første dag, er den ikke kommet endnu, og jeg har testet positiv flere gange de sidste par dage og jeg burde være 4+2

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg være blevet gravid tilbage i januar og da jeg så får min mens ca. en uge tidligere end forventet er det faktisk en abort, som så nu giver sig udslag i, at jeg ikke har fået min mens, og at man stadig kan måle i min urin, at jeg har været gravid, at det altså er derfor, at testen er positiv?

Udover mælk i brysterne og positiv test har jeg ingen symptomer.

Kan godt være, at det blev lidt roddet, men jeg håber, at du kan forstå problematikken. Min læge har ferie, så jeg kan ikke få fat i hende før næste uge, så håber du kan kaste lidt lys over sagen?

Kærlig hilsen
den forhåbentligt gravide

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor