Brev:
Kraftig blødning
4. marts 2009
Alder:
0 mdr.
Kraftig blødning
Hej Helen
Jeg skrev til dig fornylig, da jeg havde mistanke om, at jeg kunne være blevet gravid igen, da jeg begyndte at kunne presse lidt mælk ud af brysterne, selvom det er længe siden, jeg stoppede med at amme vores første barn.
Og ganske rigtigt, jeg har taget et par test, og de er alle positive, så jeg må jo være gravid, og vi er meget glade, men men men så melder usikkerheden sig jo straks.
Vi var kun lige begyndt på projekt barn nr. 2. Dvs. i januar måned havde vi ubeskyttet sex på et tidspunkt, hvor jeg regnede med at have ægløsning. Allerede en uge herefter og ca. en uge tidligere en jeg regnede med, fik jeg menstruation, meget kraftigere end jeg plejer og lidt længere varende men ikke noget jeg tænkte så meget over. Jeg har ikke helt styr på min cyklus, da vi jo ikke har prøvet på at blive gravide, men regner med at den plejer at ligge på ca. 28 dage. Min mens kom efter kun 24 dage. ...
...
ca. 14 dage efter denne menstruation, altså ca der, hvor jeg burde have ægløsning, havde vi masser af sex :-) og her ca. 31 dage efter min sidste menstruations første dag, er den ikke kommet endnu, og jeg har testet positiv flere gange de sidste par dage og jeg burde være 4+2
Mit spørgsmål er nu: Kan jeg være blevet gravid tilbage i januar og da jeg så får min mens ca. en uge tidligere end forventet er det faktisk en abort, som så nu giver sig udslag i, at jeg ikke har fået min mens, og at man stadig kan måle i min urin, at jeg har været gravid, at det altså er derfor, at testen er positiv?
Udover mælk i brysterne og positiv test har jeg ingen symptomer.
Kan godt være, at det blev lidt roddet, men jeg håber, at du kan forstå problematikken. Min læge har ferie, så jeg kan ikke få fat i hende før næste uge, så håber du kan kaste lidt lys over sagen?
Kærlig hilsen
den forhåbentligt gravide