Svar: Kraftig blødning
4. marts 2009
Alder:
0 mdr.
Kære du
Jeg kan ikke se ud af dit brev, som du har tage p-piller tidligere. Jeg nævner det fordi det er mit indtryk at mange kvinder, netop når de stopper med p-pillerne og aktivt forsøger at blive gravide, oplever at få en meget kraftig blødning ofte også med lidt koagler (små blodklumper) og man kan godt blive forskrækket og netop tro, at man har aborteret.
De gynækologer og læger jeg har talt med omkring dette fænomen siger at det er helt normalt og at det sandsynligvis er lidt af slimhinden der afstødes og en måde at kroppen ligesom gør sig klar til graviditeten på. Ofte bliver mange, som du netop gravide herefter ...
Ud fra det du fortæller, tænker jeg altså at det er mest sandsynligt at du er blevet gravid efter denne blødning og således er 4-5 uger henne nu.
Jeg kan dog ikke love dig noget, men krydser fingre for det bedste og så håber jeg, at din læge snart kommer tilbage fra ferie, så du kan få tid til undersøgelse :o) Rigtig meget held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske