Brev:
Hyperemesis gravidarum
29. oktober 2008
Alder:
2 år, 8 mdr.
Hyperemesis gravidarum
Hej Helen
Det er snart længe siden, jeg sidst har skrevet til dig. Det går nemlig rigtig godt med Signe. Nu er jeg så blevet gravid (ca. 10 uger), og det er ikke bare den store lykke. Jeg har hyperemesis igen, og får næsten ingenting at spise og drikke. Det er jeg i behandling for, men det betyder jo også, at der ikke er så meget tid til Signe.
Til gengæld får Signe et meget nært forhold til sin far. Ikke fordi de ikke har haft det godt sammen før, men han er jo blevet hendes primær-forælder, nu hvor jeg ikke kan.
Jeg gør mig jo mange tanker om, hvordan denne situation påvirker Signe udover de praktiske ændringer. Jeg forsøger at læse med hende og tegne lidt en gang imellem, men jeg deltager ikke i måltiderne pga. kvalmen. I weekenderne kan jeg selvfølgelig læse, tegne, se film sammen med hende, fordi hun er hjemme noget mere, men i dagligdagen bliver det jo ikke til så meget.
Jeg har ikke fortalt hende noget om årsagen til, at jeg har det skidt. Jeg regner ikke med, at hun kan forstå det, når maven ikke rigtig er blevet større, og der er så lang tid til terminen i slutningen af maj.
Jeg kan jo ikke gøre så meget, andet end at håbe, at jeg snart får det bedre, og jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil spørge om. Trængte nok bare til at læsse lidt af. Det er jo hårdt, når ens lille pige pludselig ikke er så knyttet til en mere.
Med venlig hilsen
Signes mor