Hyperemesis gravidarum

29. oktober 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Hyperemesis gravidarum

Hej Helen

Det er snart længe siden, jeg sidst har skrevet til dig. Det går nemlig rigtig godt med Signe. Nu er jeg så blevet gravid (ca. 10 uger), og det er ikke bare den store lykke. Jeg har hyperemesis igen, og får næsten ingenting at spise og drikke. Det er jeg i behandling for, men det betyder jo også, at der ikke er så meget tid til Signe.

Til gengæld får Signe et meget nært forhold til sin far. Ikke fordi de ikke har haft det godt sammen før, men han er jo blevet hendes primær-forælder, nu hvor jeg ikke kan.

Jeg gør mig jo mange tanker om, hvordan denne situation påvirker Signe udover de praktiske ændringer. Jeg forsøger at læse med hende og tegne lidt en gang imellem, ...

Annonce

... men jeg deltager ikke i måltiderne pga. kvalmen. I weekenderne kan jeg selvfølgelig læse, tegne, se film sammen med hende, fordi hun er hjemme noget mere, men i dagligdagen bliver det jo ikke til så meget.

Jeg har ikke fortalt hende noget om årsagen til, at jeg har det skidt. Jeg regner ikke med, at hun kan forstå det, når maven ikke rigtig er blevet større, og der er så lang tid til terminen i slutningen af maj.

Jeg kan jo ikke gøre så meget, andet end at håbe, at jeg snart får det bedre, og jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil spørge om. Trængte nok bare til at læsse lidt af. Det er jo hårdt, når ens lille pige pludselig ikke er så knyttet til en mere.

Med venlig hilsen
Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to