Rytme, vand og tv

26. juli 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rytme, vand og tv

Hej Helen.

Så har jeg brug for din erfaring igen. Det går ellers rigtig godt med os kan du tro;-)

Sylvester er blevet en stor og dejlig dreng, han vejer vel 8-9 kg nu og er 65 - 67cm lang...og er lige blevet 3 mdr;-)

Jeg vil gerne høre dig om det er vigtigt, at skabe en fast dagsrytme for Sylvester. Han har lidt rytme men tidspunkterne svinger meget.

Han vågner ml 5 - 6.30 om morgenen og går om kuld ml 21 - 22 om aftenen. Han sover ca 3 lure om dagen af alt fra ½ - 3 timer af gangen...ofte korte lure og på meget varierende tidspunkter.

Han er for det meste en glad og nem dreng og rimelig nem at trøste...men virker lidt mor syg i øjeblikket...er det alderen?

En af mine bekendte har sagt, at det er vigtigt, at vi skaber en mere fast rytme for Sylvester..... at vi skal lægge og vække ham på bestemte tidspunkter og lave et putte ...

Annonce

... ritual om aftenen og lægge ham i hans seng. Lige nu sover han i liften i stuen ved siden af min sofa, indtil vi går i seng.

Jeg har ingen problemer med den måde tingene kører på, men bliver i tvivl om det andet vil være mere hensigtsmæssigt for Sylvester??? Hvad mener du??

Her i denne tid, hvor det er så varmt er det så en god ide at supplere amning med vand??

Mit sidste spørgsmål er om tv. Sylvester er meget fascineret af fjernsynet (fladskærm) og kan blive vred og skriger hvis vi vender ham væk fra det...sker der noget ved, at han ser fjernsyn med os andre om aftenen??? Altså jeg ku aldrig finde på at sætte ham foran fjerneren i flere timer for at pacifisere ham, men det er nu rart om aftenen at se lidt fjernsyn...hvad mener du om det??

Håber du har haft en god ferie og tak for hjælpen endnu en gang.

Med venlig hilsen
Ida og Sylvester

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder