Brev:
Rytme, vand og tv
26. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Rytme, vand og tv
Hej Helen.
Så har jeg brug for din erfaring igen. Det går ellers rigtig godt med os kan du tro;-)
Sylvester er blevet en stor og dejlig dreng, han vejer vel 8-9 kg nu og er 65 - 67cm lang...og er lige blevet 3 mdr;-)
Jeg vil gerne høre dig om det er vigtigt, at skabe en fast dagsrytme for Sylvester. Han har lidt rytme men tidspunkterne svinger meget.
Han vågner ml 5 - 6.30 om morgenen og går om kuld ml 21 - 22 om aftenen. Han sover ca 3 lure om dagen af alt fra ½ - 3 timer af gangen...ofte korte lure og på meget varierende tidspunkter.
Han er for det meste en glad og nem dreng og rimelig nem at trøste...men virker lidt mor syg i øjeblikket...er det alderen?
En af mine bekendte har sagt, at det er vigtigt, at vi skaber en mere fast rytme for Sylvester..... at vi skal lægge og vække ham på bestemte tidspunkter og lave et putte ritual om aftenen og lægge ham i hans seng. Lige nu sover han i liften i stuen ved siden af min sofa, indtil vi går i seng.
Jeg har ingen problemer med den måde tingene kører på, men bliver i tvivl om det andet vil være mere hensigtsmæssigt for Sylvester??? Hvad mener du??
Her i denne tid, hvor det er så varmt er det så en god ide at supplere amning med vand??
Mit sidste spørgsmål er om tv. Sylvester er meget fascineret af fjernsynet (fladskærm) og kan blive vred og skriger hvis vi vender ham væk fra det...sker der noget ved, at han ser fjernsyn med os andre om aftenen??? Altså jeg ku aldrig finde på at sætte ham foran fjerneren i flere timer for at pacifisere ham, men det er nu rart om aftenen at se lidt fjernsyn...hvad mener du om det??
Håber du har haft en god ferie og tak for hjælpen endnu en gang.
Med venlig hilsen
Ida og Sylvester