Spiser alt godt fra haven

23. april 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Spiser alt godt fra haven

Hej Helen

Vores søn putter stadig rigtig meget alting i munden. Når vejret er godt, er vi en del i haven, og vi kan sjældent være derude ret længe uden at han putter et eller andet uhænsigtsmæssigt i munden, mest jord, sand og blade, men også fuglelort, bær fra ligusterhækken og andet vi ikke når at identificere. Han spytter det ikke ud igen, men spiser det ofte!!

Han gør det af og til for at få en reaktion fra os, da han jo har opdaget at vi ikke vil have det. Vi prøver derfor ikke at gøre et alt for stor nummer ud af det og blot sige” nej pu ha kan du give det til mor/far”. Han spytter det dog ikke altid ud, og da han har de fleste af sine tænder kan det være sin sag at få det ud.

Men min bekymring er hvor ...

Annonce

... farligt kan det være for ham at spise den slags? Det sker jo ikke en gang om ugen, men hver gang vi er ude, hvilket vil sige næsten dagligt. Og hertil kommer alt det jeg ikke ser at han spiser når han er i vuggestue.

Både han og vi elsker at være ude, men al den jordspisning tager lidt af fornøjelsen – også fordi vi føler at vi skal overvåge ham konstant.

Findes der en måde til at få ham til at lade være med det, eller skal vi bare lade være med at bekymre os om det, og selvfølgelig stoppe ham når det er muligt? Kan vi tillade os at vende ryggen til en gang i mellem, eller skal han overvåges konstant for at begrænse spisningen mest muligt? Hvornå kan vi glæde os til at han holder op med det?

Venlig hilsen
Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin