Brev:
Spiser alt godt fra haven
23. april 2008
Alder:
17 mdr.
Spiser alt godt fra haven
Hej Helen
Vores søn putter stadig rigtig meget alting i munden. Når vejret er godt, er vi en del i haven, og vi kan sjældent være derude ret længe uden at han putter et eller andet uhænsigtsmæssigt i munden, mest jord, sand og blade, men også fuglelort, bær fra ligusterhækken og andet vi ikke når at identificere. Han spytter det ikke ud igen, men spiser det ofte!!
Han gør det af og til for at få en reaktion fra os, da han jo har opdaget at vi ikke vil have det. Vi prøver derfor ikke at gøre et alt for stor nummer ud af det og blot sige” nej pu ha kan du give det til mor/far”. Han spytter det dog ikke altid ud, og da han har de fleste af sine tænder kan det være sin sag at få det ud.
Men min bekymring er hvor farligt kan det være for ham at spise den slags? Det sker jo ikke en gang om ugen, men hver gang vi er ude, hvilket vil sige næsten dagligt. Og hertil kommer alt det jeg ikke ser at han spiser når han er i vuggestue.
Både han og vi elsker at være ude, men al den jordspisning tager lidt af fornøjelsen – også fordi vi føler at vi skal overvåge ham konstant.
Findes der en måde til at få ham til at lade være med det, eller skal vi bare lade være med at bekymre os om det, og selvfølgelig stoppe ham når det er muligt? Kan vi tillade os at vende ryggen til en gang i mellem, eller skal han overvåges konstant for at begrænse spisningen mest muligt? Hvornå kan vi glæde os til at han holder op med det?
Venlig hilsen
Marianne